خبرگزاری کار ایران

زاهدی در گفت‌وگو با ایلنا:

زمان ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس مشخص نیست/احتمال ارائه اسناد محرمانه برجام به کمیسیون ویژه

عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس گفت: مردم جریان چالش‌ها و فرصت‌هایی که در حاشیه برجام ایجاد شده، قرار دارند و افزایش مشارکت مردم در روند تصمیم‌گیری‌ها موجب افزایش یکپارچگی است.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا درباره ارسال نامه رئیس کمیسیون برجام به رئیس سازمان انرژی اتمی جهت ارائه اسناد محرمانه برجام به این کمیسیون ویژه، اظهار داشت: در جلسات گذشته مباحثی در این خصوص انجام گرفت و قرار بر این بود که دکتر صالحی تعدادی از مستندات مربوط به برجام که در اختیار سازمان انرژی اتمی است را به کمیسیون برجام ارائه کند و احتمالاً توافقات لازم برای ارسال این مستندات انجام گرفته اما من خیلی در جریان نیستم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به لزوم پاسخگویی صداوسیما درخصوص عدم پخش تلویزیونی جلسات برجام، افزود: به‌هرحال ادامه پخش جلسات کمیسیون برجام اتفاق خوبی است، چراکه مشارکت مردم را افزایش می‌دهد. 

وی در توضیح شائبه‌هایی که در پی عدم پخش یک‌باره جلسات کمیسیون ویژه مبنی بر سیاسی‌کاری صداوسیما در جامعه پیش آمده، اعلام کرد: واقعیت این است که من در جریان سیاسی‌کاری صداوسیما نیستم و بعید می‌دانم که صداوسیما با چنین رویکردی نسبت به عدم پخش جلسات تصمیم‌گیری کرده‌باشد.

عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس اضافه کرد: به‌هرحال مردم متوجه تصمیمی که می‌بایست ازسوی مجموعه نظام اتخاذ شود، قرار خواهند گرفت و همین‌حالا نیز در جریان چالش‌ها و فرصت‌هایی که در حاشیه برجام ایجاد شده، قرار دارند و فکر می‌کنم افزایش مشارکت مردم در روند تصمیم‌گیری‌ها موجب یکپارچگی هرچه بیشتر ملت و دولت خواهد شد و با اتفاق‌نظر عموم مردم تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد.

زاهدی همچنین با تاکید بر این‌که هنوز زمان ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس، مشخص نشده، تصریح کرد: آن‌چه درخصوص ارائه گزارش در دهه نخست مهرماه مطرح می‌شود، هنوز قطعی نیست. توافق‌های اولیه انجام شده و درطول هفته، زمان قطعی ارائه گزارش به مجلس اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۶۱۵۳