خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

حرکت انقلاب اسلامی، انفعالی و ارتجاعی نیست

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت انفعالی و ارتجاعی نیست و انقلاب رو به عقب نخواهد بود و این انقلاب با وجود جوانان صاحب‌دل همانگونه که حرکت امام حسین(ع) یک حرکت مقطعی نبوده است، حرکتی مقطعی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: رحلت تاسف‌بار و ضایعه درگذشت ستاره درخشان آسمان فقاهت، مجاهدت، مقابله با انحرافات سیاسی،‌ زهد و بی‌تعلقی به دنیا، ایثار و مقاومت را آیت‌الله خزعلی را به همه متدینین و به ویژه حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان به امام و رهبری تسلیت عرض می‌کنم.  

وی همچنین در ادامه با تاکید بر بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب که سراسر اقتدار، نور، روشنگری و هوشیاری بود بیانات حکیمانه است همه را به هوشیار بودن، در صحنه بودن و حفظ آمادگی لازم در همه جبهه‌ها برای مقابله با دشمنان را دعوت کرده‌ است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پاسداران دیده‌بان‌های قانونی و شرعی ولایت و انقلاب و مسئول حفظ انقلاب ولایی هستند و این شجره طیبه جزء مفاخر تاریخ بشریت و اعضای آن جزو‌ برجستگان انقلاب اسلامی هستند.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ذاتی سپاه رصد کردن دشمن و داشتن اطلاعات دقیق نسبت به توطئه‌های داخلی و خارجی آن است و این نهاد انقلابی باید همه حرکات دشمنان را زیر نظر داشته باشد و کمترین حرکت علیه نظام جمهوری اسلامی را شناسایی کند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران با رصد فعالیت‌های دشمنان هر گونه حرکتی را که دستاوردهای انقلابی مردم ایران و شهیدان را به مخاطره بیاندازد در نطفه خفه خواهد کرد و نقش بیمه‌کننده را برای انقلابی ایفا می‌کند که با خون شهدا آبیاری شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به برخی مسئولان یادآور شد: اینکه کسی بگوید عمر انقلاب سپری شده است یعنی عمر خودش به پایان رسیده است زیرا تا ظهور امام زمان(عج) انقلاب زنده و پویا به مسیر خود ادامه می‌دهد و باید تاکید داشت که ما هنوز انقلاب جهانی نکرده‌ایم و انقلاب اسلامی حرکتی است که امام خمینی(ره) شروع کرده و توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافته و تا رسیدن صاحب اصلی آن ادامه خواهد یافت و مردم انقلابی ایران اسلامی هیچ‌گاه از مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانشان خسته نمی‌شوند و راه خود را تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهند داد.

صدیقی اضافه کرد: انقلاب اسلامی سیر الی الله است و جهان همواره در حالت تحول و انقلاب است و انقلاب ما انقلابی اخلاقی، عرفانی و دینی است و تحولی بنیادین است که در عرصه‌های مختلف روی داده و هیچ‌گاه نمی‌توان گفت آن را پشت سر گذاشته‌ایم چرا که ما در اول راه هستیم و به ویژه هم‌اکنون که جهان بیش از گذشته به انقلاب روی آورده و جبهه‌های انقلاب اسلامی در حال گشایش است بیش از پیش این راه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ملت ایران،‏ ملتی است که قدرت‌های بزرگ را به زانو در آورده‏ است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همه ملت‌های دنیا را علیه آنها شورانده است و بعد از این همه پیروزی هیچ‌گاه از مسیر خود باز نخواهد گشت.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: رسیدن به حق فناوری هسته‌ای و فتح قله‌های علم و فناوری در بخش‌های مختلف امروزه دستاوردهای مهمی است که انقلاب اسلامی را به همگان شناسانده است و امروز مرحله حرکت جهشی انقلاب اسلامی ما است و نهضت ما یک نهضت حسینی است و این انقلاب به رهبری رهبر معظم انقلاب جانشین خلف امام خمینی(ره) حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.

صدیقی ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت انفعالی و ارتجاعی نیست و انقلاب رو به عقب نخواهد بود و این انقلاب با وجود جوانان صاحب‌دل همانگونه که حرکت امام حسین(ع) یک حرکت مقطعی نبوده است، حرکتی مقطعی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حرکت امام حسین(ع) حرکتی بود که برای همیشه هشداردهنده و بیدار کننده بود‏، بیان کرد: امروز آمریکا واسرائیل همان بنی‌امیه هستند که در میان آنها حرمله‌ها و شمرها وجود دارد و مردم ایران حرکت انقلابی خود را در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد و دماغ آمریکا را به خاک خواهند مالید.

مشاور رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به حادثه مکه عنوان کرد: حادثه مکه عطف به بی‌کفایتی‌های مستمر آل‌سعود در اداره حرمین شریفین است؛ بی‌کفایتی‌هایی که در گذشته گاه با آتش‌سوزی‌ها، گاه با تخریب پل‌های عبور زائرین و گاه با هجوم نیروهای خود آل‌سعود نشان داده شده بود.

صدیقی با تاکید بر اینکه حادثه اخیر در پروژه‌ای اتفاق افتاد که خود درباری‌های آل‌سعود دست‌اندرکار آن بودند، گفت: ما به بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گوییم و برای آنهایی که در بهترین حالت و بهترین مکان جان به جان آفرین تسلیم کردند آرزوی عافیت داریم و ای‌کاش ما هم با آنها بودیم و در حال عبادت و عبودیت جان به جان آفرین تسلیم‌ می‌کردیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تسلیت به خانواده‌های این شهدای بزرگوار بیان کرد: در میان آن‌ها چهره‌ داشمند و موثر و نقش‌آفرینی همچون دکتر حاتمی وجود داشت که در مسائل موشکی و دفاعی جزو افراد برجسته بوده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تعرض صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی تصریح کرد: اگر چه جوانان فلسطینی مقابل این تعرض ایستادگی کرده‌اند اما این اشغالگران به هیچ چیز حتی به عهدها و پیمان‌های خود پایبند نبوده و نیستند و ما رفتن صهیونیست‌های افراطی به داخل مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات و آدم‌کشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی یادآور شد: همانطور که امام راحل نائب برحق امام زمان(عج) وعده دادند اسرائیل نابود خواهد شد و این قداست شکنی‌ها، ‌مرزشکنی‌ها و ظلم‌های رژیم صهیونیستی عمر آن‌ها را کوتاه خواهد کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اسرائیل 25 سال‌ آینده را نخواهد دید.

صدیقی همچنین در پایان با اشاره به کلام حضرت امیرالمومنین(ع) در مورد الزامات مسئولان برای رفتار با مردم تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) به مسئولان توصیه می‌کند که در رفتار با مردم رحم داشته باشند، مردم را دوست داشته باشند و با مردم با لطف برخورد کنند و برخی مسئولان در مقطع کنونی باید بدانند که افراطی دانستن نیروهای جوان انقلابی و به وجود آوردن فضایی که افراد نتوانند حرف حق خود را بگویند خلاف الزاماتی است که حضرت امیرالمومنین(ع) در نامه‌های خود خطاب به مسئولان یادآور شده است.

کد خبر : ۳۰۶۰۲۱