خبرگزاری کار ایران

منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ارائه دو گزارش نهایی در صورت تلاش جریان خاص برای تغییر جهت کمیسیون ویژه

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام‏‏‏‏، گفت: درصورتی که احساس کنیم گروهی از اعضا قصد دارند، جهت‌گیری خاص خود را در گزارش نهایی دخیل کنند،‌ احتمال دارد دو گزارش از کمیسیون خارج شود که طبیعتاً ما به هیچ عنوان این روش را نمی‌پسندیم.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در توضیح نحوه تهیه گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام، اعلام کرد: در آخرین جلسه کمیسیون ویژه برجام که روز چهارشنبه برگزار شد و باتوجه به این‌که تصمیم کمیسیون درخصوص برجام بدون بازگشت خواهدبود، بنا را بر این گذاشتیم که چه شیوه‌ای می‌تواند بهترین وضعیت را برای کشور فراهم کند.

وی افزود: در این جلسه تقریباً همه اعضا پیشنهادات خود را مطرح کردند ولی قرار بر این شد که در هفته آینده با پیگیری روند‌، تصمیم‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، یادآور شد: اگرچه در جلسات اعضای کمیسیون تقریباً به دو گروه موافق و مخالف تقسیم شده‌بودند اما در مفادکلی و شاخص‌های کلان سعی داریم در کنار هم قرار داشته‌باشیم.

نماینده مردم کاشان، خاطرنشان کرد: اگر به‌همین شیوه ادامه دهیم، احتمال دارد نهایتاً نیز دو گزارش‌کار از کمیسیون بیرون بیاید که ما این روش را به‌هیچ عنوان نمی‌پسندیم و تلاش خواهیم کرد یک گزارش متقن و جامع ارائه کنیم.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: البته احتمال این‌که نهایتاً دو گزارش از کمیسیون بیرون بیاید، وجود ندارد و قطعاً یک گزارش ارائه خواهدشد اما اگر احساس کنیم که تیم یا جریانی سعی داردجهت کمیسیون را تغییر دهد، به‌هر حال امکان دارد که این اتفاق هم بیافتد. 

آرانی در پایان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از عدم پخش تلویزیونی جلسات برجام و همچنین لغو دوباره نشست خبری سخنگوی کمیسیون ویژه برجام، در توضیح علت عدم حضور علی‌اکبر ولایتی در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون ویژه برجام، تصریح کرد: البته من در جریان علت اصلی تصمیم ایشان نیستم اما بنابر صحبت‌هایی که مطرح شد، احتمال دارد ایشان هم هفته آینده در جلسه کمیسیون حاضر شوند.

کد خبر : ۳۰۵۸۶۸