خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار رئیس بنیاد «فردریش اوبرت» آلمان؛

گروه‌های تروریستی تهدید بزرگی برای صلح و امنیت جهان هستند

«کورت بک» رئیس بنیاد «فردریش اوبرت» آلمان عصر روز گذشته با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به استقبال کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای کشورمان با 1+5 و تقویت همکاری‌های میان ایران و اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به تعامل سازنده با جهان و به ویژه کشورهای اروپایی بوده و در این میان آلمان با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های مختلف دارد از جایگاه متمایزی برخوردار است.

وی افزود:‌ تقویت رایزنی‌ها مقامات جمهوری اسلامی ایران و آلمان در سطوح مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین می‌تواند به افزایش سطح همکاری‌ها و درک متقابل دو کشور از یکدیگر کمک کرده و به بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود بینجامد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افراطی‌گری و تروریسم را دو تهدید جدی برای امنیت و آرامش منطقه و جهان برشمرد و گفت: آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن با تحلیل‌های نادرست و اشتباه به تقویت تروریسم در منطقه کمک کرده و اکنون گروه‌های تروریستی تهدید بزرگی برای صلح و امنیت منطقه و جهان هستند.

وی در همین راستا ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را ائتلافی ناموفق و غیرجدی دانست و‌ آن را صرفاً‌ نمایش ائتلاف مبارزه علیه داعش خواند.

بروجردی در ادامه این دیدار ضمن تشریح اوضاع سوریه و اشاره به بحران‌های ناشی از فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران سوریه راه حل این مسئله را غیرنظامی دانسته و از حل این بحران از طریق گفت‌وگو حمایت کرده است.

وی با بیان این مطلب که هیچ کس نمی‌تواند حق ملت سوریه در مورد تعیین سرنوشت خودشان را سلب کند، افزود: طرح استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه اگر مبتنی بر واقعیت‌های این کشور نباشد به نتیجه نخواهد رسید.

کورت بک‌رئیس بنیاد فردیش اوبرت آلمان نیز در این دیدار با اشاره به استقبال آلمان از تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: بنیاد فردریش اوبرت رسالت خود را در مقطع کنونی و بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5، کمک به تعمیق روابط آلمان و ایران می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه و حمایت آلمان از حل بحران این کشور از طریق غیرنظامی گفت: در مقطع کنونی ارسال سلاح به سوریه نمی‌تواند موفقیتی برای حل بحران این کشور در بر داشته باشد بلکه باید گفتمانی برای حل این بحران زیر چتر حمایت سازمان ملل ایجاد شود.

رئیس بنیاد فردریش اوبرت آلمان در ادامه نقش جمهوری اسلامی ایران را در غلبه بر بحران سوریه را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید ابتکار عمل در حل بحران سوریه با کشورهای منطقه باشد و سایر کشورها تلاش‌های زیادی را برای به نتیجه رسیدن این ابتکارات صورت دهند و قطعاً‌ نقش جمهوری اسلامی ایران در این میان مهم و متمایز است.

کد خبر : ۳۰۵۵۸۸