خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جلیلی ۶ سال پاسخگو نبود اما امروز منتقد شده است

یک نماینده مجلس نهم گفت: آقای جلیلی ۶ سال مسئولیت پرونده هسته‌ای را در اختیار داشتند و در این مدت می‌بایست پاسخگو می‌بودند اما زمان مسئولیت پرونده هسته‌ای ارتباطی با مجلس نداشتند اما اکنون برای انتقاد به مجلس می‌آیند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در توضیح حواشی ابتدای جلسه صبح امروز کمیسیون ویژه برجام در مجلس و برخورد تند زاکانی با وی اظهار داشت: در ابتدای جلسه آقای زاکانی اعلام کرد که نمایندگان غیرعضو کمیسیون ویژه می‌بایست پس از نمایندگان عضو کمسیون صحبت کنند که چنین مسئله‌ای در آیین‌نامه مطرح نشده‌ است.

وی افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حضور و اظهارنظر نمایندگان غیرعضو در کمیسیون‌های تخصصی صراحت دارد و بنابر آیین‌نامه نمایندگان غیرعضو می‌توانند در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند و همچین می‌توانند همچون نمایندگانی که عضو آن کمیسیون هستند، اظهارنظر کنند٬ اما برخلاف اعضای اصلی حق رای ندارند و هیچ اولویت دیگری به نمایندگان عضو کمیسیون‌ها نسبت به نمایندگان غیرعضو داده نشده‌ است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد آقای زاکانی برداشت اشتباهی از آیین‌نامه داشتند که ما هم به‌صورت شفاف به ایشان توضیح دادیم.

وی در توضیح لحن و ادبیات تند رئیس کمیسیون ویژه برجام نیز یادآور شد: به‌هر حال اخلاق آقای زاکانی به این‌گونه است و به‌رغم آنکه مدعی برخورد فراجناحی در بررسی برجام است، متاسفانه با رویکرد جناحی نسبت به بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس اقدام می‌کنند.

وی در توضیح روند جلسه امروز نیز یادآور شد: به‌هرحال آقای جلیلی ۶ سال مسئولیت پرونده هسته‌ای را در اختیار داشتند و در این مدت می‌بایست پاسخگو می‌بودند و به مجلس می‌آمدند. پرسش بنده نیز از ایشان این بود که باتوجه به این‌که آقای جلیلی بیشترین فرصت را برای پیشبرد پرونده هسته‌ای در اختیار داشتند، چرا آنچه را که باید، انجام ندادید و امروز منتقد شده‌اید؟! چرا ایشان در زمان مسئولیت پرونده هسته‌ای ارتباطی با مجلس نداشتند اما اکنون برای انتقاد به مجلس می‌آیند.

نعمتی اضافه کرد: مسئله دیگر این است که آقای جلیلی در زمان فعلی نیز که توافق به سرانجام رسید، ‌ عضو شورای‌عالی امنیت ملی هستند و چگونه حتی یک نکته مثبت را درخصوص برجام نمی‌بینند. یعنی واقعاً این توافق حتی یک دندان سفید هم ندارد!؟

نمعتی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا باوجود آن‌که دعوت از سعید جلیلی صرفاً بیان تاریخچه‌ای مذاکرات مطرح شده‌ بود، تا امروز نیز ادامه یافته‌ است، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد، دوستان تنها به دنبال این هستند که به هر طریق ممکن حرفشان را به کرسی بنشانند.

کد خبر : ۳۰۴۷۸۴