خبرگزاری کار ایران

شمخانی در جمع خبرنگاران:

هر نوع تحریم برای فشار به ایران را پاسخ می‌دهیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار علیه‌کشور شود٬ به‌طور طبیعی با پاسخ در خور از سوی ایران روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم برادر عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نفوذ در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موضوعی است که حتی قبل از برجام هم تلاش‌های بسیاری برای آن از سوی غرب انجام می‌شد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به اشکال مختلف دنبال شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین حوزه نفوذ در همین ابعاد اقتصادی سیاسی و فرهنگی است٬ خاطرنشان کرد: راه‌های سلبی و ایجابی فراوانی برای مقابله با این نفوذ وجود دارد.

وی تصریح کرد: به طور قطع واکسینه‌کردن جامعه در ابعاد فرهنگی، اتکاء‌ به خود در ابعاد اقتصادی و بکارگیری نسخه اقتصاد مقاومتی و همچنین حفظ استقلال در بعد سیاسی نقاط ایجابی فراوانی دارد که الحمدالله همه اقشار مختلف جامعه در حفظ آن حساس بوده و حاکمیت به مفهوم عام آن نیز به دنبال حفظ این ظرفیت‌های ایجابی بوده است.

شمخانی اضافه کرد: امیدوارم بعد از برجام هم ناکامی شامل حال کسانی شود که به دنبال نفوذ بوده‌اند.

وی همچنین در توضیح احتمال تصویب تحریم‌های جدید توسط آمریکا گفت: جمهوری‌خواهان پس ازشکست سختی که درمجلس سنا متحمل شدند با توجه به اینکه لابی‌های صهیونیستی پایگاه قوی در تحریک آنها دارد، به دنبال جبران این شکست هستند. با این حال هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار علیه جمهوری اسلامی گردد٬ به طور طبیعی با پاسخ در خور از سوی ایران روبرو خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان در پاسخ به مسئله وجود رویکرد جناحی در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس٬ تصریح کرد: اصولا نگاه جناحی به برجام به هر شکلی که باشد چه بخواهد به عنوان یک ابزار در اختیار یک جناح خاص قرار بگیرد و چه بخواهد به عنوان ابزاری برای حذف یک جریان مورد استفاده قرار گیرد٬ بزرگترین آفت علیه انسجام ملی است و همه باید از چنین رویکردی دوری کنیم.

کد خبر : ۳۰۴۵۳۸