خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با الجبوری:

ایران همواره همراه ملت و دولت جدید عراق بوده است

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۳۶

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در قالب نشستی دوجانبه با رئیس مجلس ملی عراق سلیم الجبوری دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود تصریح کرد: برای ما افتخارآمیز است که جناب آقای سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق و هیات همراهشان به ایران تشریف آورده‌اند.

وی ادامه داد: کشور عراق، کشور همسایه، دوست و برادر ماست و دو ملت ایران و عراق از دیرباز ارتباط وسیعی با هم داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: خوشحالیم از اینکه می‌بینیم امروز عراق به عنوان یک کشور مهم در منطقه دارای ساختار دموکراتیک است و در سال‌های اخیر همواره همراه ملت و دولت جدید عراق بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی در سخت‌ترین شرایط که جریان‌های تروریستی به دنبال این بودند که داخل عراق را بهم بریزند، ایران براساس درخواست دولت عراق به کمک ملت و دولت عراق رفت تا در مقابل تروریست‌ها به دولت عراق کمک کنند.

لاریجانی تصریح کرد: برای همه ما به‌ویژه کشورهای منطقه باید این نکته قابل توجه باشد که در عراق٬ ملت عراق توانستند در درون یک دولت ملی که همه قشر‌ها و فِرَق مختلف حضور دارند٬ بتوانند دولت مهمی را در عراق به وجود آورند و خوشبختانه میان دو پارلمان ایران و عراق نیز روابط دوستانه و صمیمانه‌ای برقرار است و روسای دو پارلمان مستمراً با دیگر رایزنی دارند.

وی در تشریح تعامل‌های انجام شده میان پارلمان ایران و عراق افزود: بخش‌های مختلف پارلمان دو کشور گفت‌وگوهای مهمی درباره مسائل دو جانبه انجام می‌دهد.

رییس قوه مقننه کشورمان با اشاره به سفر سلیم الجبوری رئیس مجلس ملی عراق به ایران تصریح کرد: در این سفر مذاکرات بسیار خوبی در زمینه بالا بردن روابط تجاری بین دو کشور و همچنین تعمیق روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور به ویژه در مورد مسئله ایجاد امنیت پایدار و مبارزه با تروریسم داشته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا افزود: رئیس پارلمان عراق گزارشی از تحولات در منطقه و تصمیم‌هایی که برای همگرایی بیشتر و پایداری امنیتی انجام پذیرفته است را ارائه کردند و ما از این گزارش استفاده کردیم.

لاریجانی افزود: مطمئن هستم که سفر ایشان سفری موفق در ایران خواهد بود و امیدوارم که نتیجه این سفر بهبود روابط میان دو کشور و منطقه برای ایجاد آرامش بیشتر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز