خبرگزاری کار ایران

به‌منظور بازدید از طرح‌های وزارت دفاع صورت گرفت؛

حضور سردار دهقان در مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از امکانات سطحی و زیرسطحی دریای عمان و یگان های نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک شهرستان چابهار بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در جریان بازدید از سواحل کنارک چابهار با بیان اینکه «حضور نیروی دریایی زمینه‌ساز توسعه سواحل مکران است و این نیرو با تمام توان آمادگی همکاری با دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها در این رابطه را دارد»، اظهار کرد: بنا بر شرایط منطقه در گذشته واحدهای نظامی زود‌تر از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در این منطقه مستقر شده‌اند و این موضوع باعث شده که امروز نیز نیروی دریایی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سواحل مکران پیشرو باشد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: خوشبختانه با استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی شاهد توسعه بیش از پیش سواحل مکران خواهیم بود. اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای دولت و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و حضور مقتدرانه نیروی دریایی در سواحل مکران نوید دهنده توسعه این سواحل در آینده نزدیک است.

سیاری افزود: عزیمت صیادان به آب‌های دور و امنیت شناورهای کشور در اقیانوس هند نتیجه حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش، دهقان همچنین از نزدیک در جریان روند پیشرفت کاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در حال احداث و کارهای زیربنایی منطقه از جمله پروژه ساخت منازل سازمانی کارکنان منطقه و دیگر پروژه‌های درحال ساخت در بندر راهبردی جاسک قرار گرفت و از آن‌ها بازدید کرد.

منطقه دوم دریایی ولایت در سال ۱۳۸۷ طی ابلاغ منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، در بندر راهبردی جاسک در فاصله ۳۲۰ کیلومتری بندرعباس استقرار یافته است.

کد خبر : ۳۰۴۳۹۶