خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:

حاکمیت فضای امنیتی با اهداف تاسیس جمهوری اسلامی ایران تناسب ندارد

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه امنیت واقعی برای مردم است نه بر مردم، گفت: دغدغه وزارت اطلاعات این است که در کنار وجود امنیت در جامعه احساس امنیت در مردم نیز وجود داشته باشد و این ماموریتی است که این وزارت خانه براساس رهنمودهای رهبری دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یکی از ویژگی‌های جامعه امام زمانی است و در دوران حکومت امام زمان (عج) امنیت برای همه مردم به ارمغان آورده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات این افتخار را دارد که رسالت امنیت برای مردم را به عهده گرفته است.

وزیر اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات براساس اینکه یک سیستم اطلاعاتی در داخل نظام جمهوری اسلامی ایران است وظیفه خود می‌داند که کار اطلاعاتی خود ر ا براساس احکام اسلام و قانون اساسی انجام دهد.

وی تاکید کرد: امروز سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه وزارت اطلاعات مجموعه‌ای ولایتمدار، ‌ مومن قانونمدار و پایبند به ارزش‌های اسلامی‌اند که وظیفه ایجاد امنیت برای جامعه و مردم را به خوبی ایفا می‌کنند.

علوی با بیان اینکه راهبرد حاکم در نظام اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران راهبرد «اشداء علی الکفار و رحماء‌ بینهم» است، گفت: وزارت اطلاعات اقتدار خود را به رخ دشمنان کشیده و پنجه‌های آهنین خود را درگلوی افرادی که قصد تعرض به امنیت مردم و جامعه را دارند، فرو می‌کند و در نتیجه رعب و وحشت در دل آن‌ها می‌اندازد؛ وزارت اطلاعات تاکنون کوچک‌ترین فرصتی به آن‌ها نداده و در آینده هم این اجازه را نمی‌دهد اما سیاست دفع حداقلی را در نظر دارد.

وی افزود: وزارت اطلاعات اما برای مردم، حوزه، روحانیون، اساتید و دانشجویان و اقشار مختلف جامعه براساس راهبرد «رحماء و بینهم» عمل می‌کند و دایره «رحماء بینهم» را بر مبنای جذب حداکثری ترسیم کرده است؛ چرا که خود را خدمتگزار آحاد مردم می‌داند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: این وزارتخانه رسالت خود را برای خدمت به مردم، ایجاد امنیت در جامعه می‌داند به گونه‌ای که فقط وجود امنیت نباشد بلکه علاوه بر وجود امنیت، مردم احساس امنیت کنند و این ماموریتی است که وزارت اطلاعات براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال می‌کند.

علوی گفت: امنیت زمانی برای مردم ملموس و محسوس خواهد بود که با فضای نشاط در جامعه همراه باشد و ما می‌خواهیم امنیت در کنار سرور و شادی مردم و بودن لبخند بر لبان آن‌ها وجود داشته باشد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: امنیت حقیقی باید برای مردم باشد نه بر مردم و ما به دنبال این هستیم تا امنیت برای اقشار مختلف اعم از طلاب، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان و باشد نه بر آن‌ها.

وی با بیان اینکه حاکمیت فضای امنیتی در جامعه با اهداف تاسیس حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران تناسب ندارد، گفت: در فضای امن جامعه، همراه با وجود احساس امنیت در میان مردم نوآوری‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: امنیت زمانی کارکرد خود را در جامعه انجام خواهد داد که احساس همدلی و همزبانی در جامعه وجود داشته باشد و این‌‌ همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب آن را در شعار سال مطرح کردند.

وی افزود: همدلی و همزبانی دولت و ملت فقط شعار نیست بلکه آرمانی است که باید همه ما برای تحقق آن تلاش کنیم تا در نتیجه هم صدایی مردم ما نشاط را بر دل علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی بکشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و با بیان اینکه قرآن کریم ما را از اختلاف درونی باز می‌دارد، گفت: به فرموده قرآن هیچ ملتی با تفرقه به عزت و سعادت نمی‌رسد؛ البته در هر جامعه‌ای اختلاف نظر وجود دارد و اصولا وجود اختلاف نظرهای سیاسی، علمی و حتی اقتصادی و فرهنگی امری طبیعی است. اما نباید فراموش کنیم که لازمه وجود سلایق مختلف این نیست که در برابر هم و پنجه در پنجه هم بیاندازیم بلکه راهکارش تضارب‌ آراء و گفتگو میان طرفین است و در نتیجه اختلاف‌نظر تقابل صفوف لازم ندارد.

وی با بیان اینکه مشی دولت تدبیر و امید همین تضارب آراء و گفتگو است، خاطر نشان کرد: در دولت فعلی از همه سلایق وجود دارد اما با این وجود با انگیزه در حال خدمت به مردم هستند؛ در جامعه هم می‌توانیم همین رویه را حاکم کنیم و اجازه دهیم افرادی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، زیر چ‌تر مقام معظم رهبری حضور پیدا کرده و کار کنند.

علوی اضافه کرد: در تضارب آراء، لحن طرفین دوستانه و برای اثبات نظر است و قطعا کسی برای اثبات نظر مشت را گره نمی‌کند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: موضوع وحدت برای یک جامعه در حکم غذا است که همیشه جامعه به آن نیاز دارد، نه مثل دارو که فقط در مواقعی مانند سلطه دشمنان به آن نیاز داشته باشیم؛ یعنی حتی اگر دشمنی هم نباشد به حکم قرآن باید متحد باشیم و اگر اختلاف نظری هم داریم در فضایی صمیمی آن را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نقطه قوت پیامبر (ص) را در دوران بیست و سه ساله‌ رسالت و حکومت او نه برتری نظامی و فرماندهی ایشان بلکه اخلاق نیکوی ایشان عنوان می‌کند، گفت: همین اخلاق نیکوی پیامبر (ص) بود که جامعه اسلامی آن زمان را متحد می‌کرد و قطعا اگر امروز هم جامعه ما دچار تشتت شود، رضایت ایشان را به همراه نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: باید در کنار ایجاد امنیت در جامعه وحدت جامعه را حفظ کنیم تا شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی وهمزبانی محقق شود.

علوی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: امسال با دو حماسه سیاسی بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری روبرو هستیم که انشالله مردم با حضور خود و با آرامش و نشاط در آن شرکت خواهند کرد.

علوی افزود: لازمه نشاط در جامعه و در انتخابات فقط مشت گره کردن نیست، بلکه با انگیزه و عاقلانه انتخاب کردن است.

وزیر اطلاعات خطاب به کاندیداهای دو انتخابات پیش روی کشور گفت: کاندیدا‌ها ملتزم به چارچوب‌های شرعی باشند و با بیان نقاط قوت خود در جهت تخریب دیگران حرکت نکنند تا در نتیجه شاهد یک انتخابات پرشور و با نشاط باشیم.

کد خبر : ۳۰۴۲۳۲