خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده ایران در آژانس نسبت به اظهارات امروز آمانو

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اظهارات امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اظهارات امروز یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آقای آمانو مدیرکل آژانس امروز در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به یک سوال، موضع قبلی آژانس را تکرار کرد که ساخت و ساز در پارچین بر بررسی‌های آژانس تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در این زمینه توجه به چند نکته ضروری است: پارچین یک سایت نظامی متعارف است که ساخت و ساز در آن امری طبیعی بوده و ربطی هم به آژانس ندارد. این امر به قدری واضح است که حتی مقامات آمریکایی هم به آن اذعان کرده اند.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: حتی در گزارش خود آژانس آنجا که به اضافه شدن «یک بخش کوچک» به یک ساختمان در پارچین اشاره شده در پانوشت متن (شماره 80) آمده است که این ساختمان ربطی به آن ساختمان مورد ادعای آژانس ندارد. لذا عجیب است که آژانس بگوید اضافه شدن یک بخش کوچک به یک ساختمان بی‌ربط، به اصطلاح تحقیقات آژانس را تحت تاثیر قرار دهد.

نجفی یادآور شد: نکته آخر، همانطور که آقای آمانو خودش هم تکرار کرد آژانس با ایران یک نقشه راه امضا کرده و بر اساس آن اقداماتی باید توسط طرفین اجرا و مسایل فی‌مابین تا پایان سال 2015 بسته شود و لذا به نظر ایران بهتر است که آژانس بر اجرای نقشه راه متمرکز گردد. 

کد خبر : ۳۰۳۳۹۹