خبرگزاری کار ایران

احمدی به ایلنا خبر داد:

درگیری لفظی یکی از نمایندگان با عراقچی در کمیسیون ویژه برجام

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: ممکن است برداشت یک نماینده مجلس از متن برجام با برداشت نماینده دولت که به‌عنوان مذاکره‌کننده در مذاکرات حضور داشته٬ متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حواشی جلسه امروز کمیسون ویژه بررسی برجام و درگیری لفظی میان عراقچی و یکی از نمایندگان، اظهار داشت: به هرحال ممکن است در هر بحثی سوءتعبیر از گفته‌های طرفین پیش بیاید که این اتفاق، باتوجه به حساسیت و سطح بالای این بحث برجام به لحاظ تخصصی کاملاً طبیعی است.

وی با تاکید بر این‌که امکان اظهارنظر درخصوص جزئیات جلسات را ندارد و تنها سخنگوی کمیسیون ویژه در این خصوص حق صحبت دارد، افزود: باتوجه به اینکه موضوع برجام، یک مسئله ملی است، طرح چنین مباحثی به نفع هیچکس نیست. فراموش نکنیم، موضوع ملی برجام، شاید مهمترین موضوعی است که از ابتدای پیروزی انقلاب چنین مباحثی در فضای سیاسی کشور در مورد آن شکل گرفته‌باشد و در چنین شرایطی لازم است همه سلیقه‌ها و افکار سیاسی مختلف در کشور همّ و غم خود را بر این بگذارند که نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، تامین کننده منافع ملی کشورمان باشد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین با تاکید بر لزوم حفظ فضای عاقلانه ازسوی تمام جریان‌های سیاسی یادآور شد: طرح مباحث این‌چنینی و دامن‌زدن به حواشی بررسی برجام را درست و به صلاح نظام نمی‌دانم و معتقدم اگر احیاناً مباحث جزئی همچون آن‌چه امروز در کمیسیون ویژه برجام شاهد بودیم، پیش آمد،‌ نباید بیش از حد به آن بال و پر بدهیم.

وی در توضیح آن‌چه موجب درگیری لفظی یکی از نمایندگان و آقای عراقچی در جلسه امروز کمیسیون ویژه شد، خاطرنشان کرد: بحث بر سر برداشت‌های متفاوت از یک مفهوم و موضوع ثابت است. ممکن است برداشت من از متن برجام با برداشت نماینده دولت که به‌عنوان مذاکره‌کننده در مذاکرات حضور داشته و قطعاً بیش از من به جزئیات اشراف دارد، متفاوت باشد. 

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس اضافه کرد: به‌هرحال مذاکره‌کنندگان درباره کلمه به کلمه متنی که امروز در اختیار نمایندگان قرار گرفته، با طرف مقابل وارد بحث و گفت‌وگو شده و قطعاً برداشت اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برداشت دیگری است و درصورتی که من به عنوان یک نماینده بیش از حد بر روی برداشت خود اصرار کنم، منجر به درگرفتن بحث‌های بیشتر می‌شود که شاید به‌نظر بیاید که اختلاف‌نظری اساسی میان دو طرف وجود دارد.

احمدی در پایان تصریح کرد: ضمن آن‌که در بحث‌های تخصصی و کارشناسی همواره اظهارنظرهای مطرح می‌شود که شاید منجر به بالارفتن صدای طرفین بحث شود اما نباید این موضوع را بیش از حد بزرگ کنیم.

کد خبر : ۳۰۳۰۷۵