خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر بنین:

برای گسترش همکاری‌ با کشورهای آفریقایی اهمیت زیادی قائلیم

رییس‌جمهور گفت: تهران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی اهمیت زیادی قائل است و بین ایران و بنین نیز همواره روابط خوبی برقرار بوده است.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار سفیر جدید جمهوری آفریقایی بنین با تبریک تأسیس سفارت بنین در تهران و آغاز فعالیت نخستین سفیر مقیم این کشور در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه استعداد‌ها و قابلیت‌های خوبی در دو کشور وجود دارد که باید در راستای گسترش روابط دو جانبه و تأمین منافع متقابل مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: امیدوارم در شرایط مناسب پس از رفع تحریم‌ها، روابط با کشورهای دوست را در مسیر منافع دو ملت شتاب بخشیم.

عزیزو شابی ایمورو سفیر جدید جمهوری بنین نیز پس از تقدیم استوارنامه خود به روحانی اظهار کرد: افتتاح سفارت بنین در تهران گواه روند رو به گسترش روابط خوب دو کشور است و امیدوارم در دوره مأموریت خود بتوانم هر چه بیشتر سطح این روابط را ارتقا بخشم.

سفیر جدید جمهوری بنین با تشکر از مشارکت کشورمان در روند توسعه بنین و اجرای طرح‌های زیربنایی در این کشور، به تمایل رییس جمهوری این کشور برای سفر به ایران اشاره کرد که روحانی نیز ضمن استقبال از انجام این سفر تصریح کرد: این سفر می‌تواند آغاز دوران جدیدی از روابط دو کشور به ویژه پس از افتتاح اولین سفارت جمهوری آفریقایی بنین در تهران باشد.

کد خبر : ۳۰۲۹۰۲