خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان:

طرح تحول نظام سلامت پیشانی اقدام‌های دولت است

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت در ایران جزو تصمیم‌های بزرگ و سازنده دولت تدبیر و امید بوده است، بر ضرورت مشارکت و عزم جدی همگان برای به ثمر نشستن این عزم دولت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا٬ محمد نهاوندیان شنبه شب در مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های گسترده و خدمات عمیق و صمیمانه جامعه پزشکی کشور، بر اهمیت تداوم طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: این طرح که با تدبیر در کشور آغاز شد، ‌بالید و مایه افتخار هر ایرانی شد، از منظر اقتصاد توسعه‌ای و در مقایسه‌ای بین المللی نیز قابل بررسی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از اقتصادهایی با درآمد بیشتر و رشد پایدار‌تر از ایران هنوز نتوانسته‌اند به این ترکیب بهینه از رشد اقتصادی همراه با رشد خدمات اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان دست یابند، تصریح کرد: این نکته بسیار افتخارآفرینی است که توانسته‌ایم در شرایط تحریم که درآمدهای نفتی نیز پیوسته رو به کاهش بوده، این طرح را آغاز و با عزمی جدی به نتیجه مطلوب برسانیم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: اگر چه نجات اقتصاد و تعامل سازنده با جهان به عنوان یکی از اجزای سه گانه مثلث کار و فعالیت دولت بوده، اما دولت لازمه توفیق در این دو بخش را انجام کاری جدید، ریشه‌ای و پایدار در حوزه خدمات اجتماعی دانسته است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری حل مسئله هسته‌ای، مهار تورم و بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور را از جمله اقدامات مهم و جدی دولت طی دو سال اخیر برشمرد و افزود: خوشبختانه با یاری خداوند و همت مردم در تمامی این عرصه‌ها توفیق حاصل شد٬ اما طرح تحول نظام سلامت به عنوان پیشانی اقدام‌های دولت بشمار می‌رود.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه هر کسی که در عرصه خدمات سلامت در کشور تلاش می‌کند باید این طرح را متعلق به خود بداند، گفت: مطمئنا در کشور مشکلاتی داشته‌ایم و پس از این نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم بود اما این اراده و عزم جدی است که می‌تواند ما را بر این مشکلات پیروز کند.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: شاید در شش ماه گذشته دولت در نامناسب‌ترین شرایط اقتصادی بوده است اما اگر عزم کمک و مشارکت داشته باشیم، قطعا موفق خواهیم بود و در خصوص همین طرح سلامت ما به لبخندرضایت مردم خرسندیم و آن طرحی که حتی مخالفان سیاسی دولت نیز منصفانه اذعان دارند آثار بسیار آرامش‌بخشی در جامعه داشته، طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به تشویق و حمایت بخش خصوصی در جهت اینکه حوزه سلامت را حوزه‌ای توجیه پذیر از نظر اقتصادی معرفی کنیم، گفت: باید از فرصت پیش آمده در جهت رفع مشکلات و مناسبات اقتصادی استفاده کرده و در این راستا می‌توان ایرانیان خارج از کشور را نیز که مایل به فعالیت در این حوزه هستند، تشویق کنیم.

نهاوندیان تاکید کرد: ما با یک مدل بهینه داخلی - خارجی و دولتی و غیردولتی باید حوزه سلامت را به عنوان حوزه‌ای پرنشاط و با توجیه اقتصادی معرفی کنیم. دولت این عزم را دارد و این موضوع جزو اولویت‌های برنامه ریزی در دوران پساتحریم در حوزه بهداشت و درمان است.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه حمایت مستمر از طرح تحول نظام سلامت عزم جدی رییس جمهوری است، گفت: این طرح باید پیروز شود و لازمه آن مشارکت و احساس مسوولیت تک تک دست اندرکاران در حوزه درمان و سلامت است.

نهاوندیان در این مراسم که حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت، افزود: ما اعتقاد داشتیم منابع یارانه‌ها که متاسفانه با نگاهی مصرف گرایانه از آنچه قانون و هدف این حرکت بود منحرف شد، اگر در حوزه‌هایی مانند سلامت و درمان هزینه می‌شد، می‌توانست موجب توان افزایی سرمایه‌های انسانی و اجتماعی شود.

کد خبر : ۳۰۲۸۵۴