خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

ظریف با وزیر اقتصاد و دارایی عراق دیدار کرد

وزیر اقتصاد و دارایی عراق و وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در تهران، آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، هوشیار زیباری با تبریک به دولت و ملت ایران به‌خاطر موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، توافق حاصله را معقول، مفید و به نفع ملت ایران و منطقه ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی و راهبردی دو کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم و در جهت تقویت همبستگی و وحدت ملی در کشورش را مورد قدردانی قرار داد.

وزیر اقتصاد و دارایی عراق ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی فیمابین، روابط دو کشور را رو به جلو توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط شاهد تقویت و گسترش روزافزون باشد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط بسیار دوستانه و برادرانه حاکم بین دولت و ملت ایران و عراق، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری های فیمابین را امری ضروری در راستای تامین منافع دو ملت برشمرد.

وی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق، زمینه‌های تسهیل تبادلات تجاری و حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در آن کشور را مورد پیگیری قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، برای رهبران و سیاستمداران عراقی در جهت تقویت وحدت، امنیت و ثبات در آن کشور آرزوی توفیق کرد.

کد خبر : ۳۰۲۸۴۷