خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

کشورهای غربی فرش قرمز را از زیر پای مجرمان فراری جمع کنند

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورهای غربی فرش قرمز را از زیر پای مجرمان فراری جمع کنند

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد که از سوی سازمان شفافیت بین‌الملل در کشور مالزی برگزار شد٬ اظهار کرد: اگر کشورهای غربی با همکاری با کشورهای در حال توسعه، فرش‌های قرمزی که برای مفسدان پهن کرده‌اند، جمع کرده و زیر پایشان را خالی کنند، دیگر بهشت امنی برای آنها متصور نیست؛ در این صورت اقدام عملی برای مقابله جدی با فساد و بازگشت اموال و پول‌های به سرقت رفته کشور‌ها به مبدأ تحقق خواهد یافت.

وی گفت: با انجام اقدامات جمعی و همکاری‌های بین‌المللی، مفسدان مالی فراری، نباید هیچ پناهگاه امنی داشته باشند. کشورهای غربی به‌طور خاص و سایر کشور‌ها باید فرش قرمز را از زیر پای مجرمین و افراد فاسد فراری جمع کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی و در دیدار با مسئولان و مقامات شفافیت بین‌الملل خاطرنشان کرد: عزم مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با فساد است و در این ارتباط کلیه کشور‌ها به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته باید با همکاری‌های عملی کشورهای درحال توسعه را یاری بخشیده و از مرحله حرف بیرون آمده و به‌طور واقعی این مبارزه را مؤثر و جدی سازند.

در حاشیه‌ نخستین روز کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد، مسئولان و مقام‌های کشورهای مالزی، فرانسه، آلمان، سوئد، نماینده پرتغال به‌عنوان عضو پارلمان اتحادیه اروپا و مدیران منطقه‌ای شفافیت بین‌المللی در دیدار و گفت‌وگو با سراج، از عزم ایران برای مقابله با فساد استقبال کرده و قول مساعدت‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های همکاری‌های بین‌المللی برای استرداد مجرمان و بازگرداندن اموال را مطرح کردند.

در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد که در شهر بوتراجایا پایتخت اداری کشور مالزی برگزار شد، سناتور «پائولا سنگکوان» وزیر دفتر نخست‌وزیری کشور مالزی، «کوباس دی‌اسوارد» رئیس شفافیت بین‌المللی، «خوزه اوگاز» رئیس شفافیت مالزی، «اکبر ستار» رئیس شورای کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد، «آکره مونا» و «داتو مصطفی» معاون کمیسیون مبارزه با فساد مالزی به ایراد سخنرانی پرداختند.

شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد با حضور بیش از یک‌هزار می‌ه‌مان خارجی از بیش از ۱۳۰ کشور جهان در بوتراجایا برگزار شد.

کنفرانس پیشین، سال ۲۰۱۲ به میزبانی کشور برزیل برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۲۵۷۹