خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی خطاب به نیروهای رزمایش ثارالله:

عظمت شما دشمن را از جاده گزینه نظامی خارج کرد

جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: در تاریخی که دشمن تهدید به گزینه نظامی می‌کرد ایستادگی، شکوه و عظمت شما آنها را از جاده گزینه نظامی و تلاش برای به انزوا کشاندن ایران به لحاظ سیاسی خارج نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی در رزمایش اقتدار ثارالله در جمع بیش از 50 هزار بسیجی اظهار داشت: ما از دل یک تاریخ سخت و سهمگین در این میدان حضور یافته‌ایم. ما از دل یک انقلاب شکوهمند در بهمن 57 با انفجار نور، راهبردهای آمریکا را در هم شکستیم و هویت دینی ملت ایران را به او بازگرداندیم و از اسارت و برده‌داری که آمریکا و غرب سال‌ها به این کشور حاکم کرده بود، نجات یافتیم و امیدواریم به یک قدرت مستقل در عرصه جهانی تبدیل شویم.

جانشین فرماندهی کل سپاه  ادامه داد: ما از درون روزهای دفاع مقدس آمدیم، از آن دوران باشکوهی که جوانان آن در دل شب در سنگرهای دشمنی که خاک ما را اشغال کرده بود، هجوم بردند و خاکریزها را فتح کردند.

وی با اشاره پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس خطاب به نیروهای بسیجی حاضر در رزمایش اظهار داشت: شما در برابر استراتژی جهانی غرب و آمریکا در میدان نبرد حاضر شدید؛ استراتژی‌هایی که ملت ایران با صبر و ایستادگی و زیر سایه تدابیر ولی امر خویش و با اتکا به فرهنگ عاشورایی روی آن ایستاد. در تاریخی که دشمن تهدید به گزینه نظامی می‌کرد ایستادگی، شکوه و عظمت شما آنها را از جاده گزینه نظامی و تلاش برای به انزوا کشاندن ایران به لحاظ سیاسی خارج نمود و آنان را مجبور کرد تا به دیپلماسی تن در دهند. این شما بودید که برای نخستین بار در تاریخ پیدایش امپراطوری‌ها، دشمن را وادار به تغییر رفتار در راهبردهایش کردید و بنابراین اجتماعی که در اینجا حاضر شده آکنده از روح استکبارستیزی، جلالت، عظمت است که همیشه پایداری خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: شما از دل موشک‌ها و ماهواره‌هایی که دل آسمان را می‌شکافند در عصر تحریم و محاصره از اشغال، ممانعت و دشمنی عبور کردید و ارتش صهیونیستی را برای 4 بار به شکست و افسردگی کشاندید تا بگویید ما تا آخر ایستاده‌ایم.

سردار سلامی اضافه کرد: ما آمده‌ایم بگوییم اگر آمریکایی‌ها از در راس بودن گزینه نظامی صحبت کنند، ما تا آخر این جمله را تکرار می‌‌کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 

سردار سلامی اضافه کرد: فرق بین گفتار و عمل آنها تفاضل میان توهمات و خیال‌ها و رویاها و آرزوهای آنهاست تا توانایی آنها برای عمل. آنها می‌دانند کشوری که می‌تواند سلطه و حیات و تنفس سیاسی آنها را در منطقه و جهان تنگ کند و استراتژی‌ها و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شکست مواجه کند، هرگز تسلیم اراده سیاسی دشمنان خود نخواهد شد. آنها می‌دانند کشوری که می‌تواند با الهام‌بخشی رهبر عظیم‌الشان خود، ظرفیت‌های عظیم و پایان‌ناپذیری را در بلاد اسلامی ایجاد کند و استراتژی‌های عملیاتی و میدانی آمریکایی‌ها را در سرزمین‌های اسلامی همچون لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن و دیگر سرزمین‌های اسلامی با شکست مواجه کند، هرگز فریب مضامین به ظاهر شیک آنها را نخواهد خورد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمنان ما به خوبی ظرفیت‌ها و استعدادهای دفاعی و تهاجمی ما را می‌شناسند اما باز در میدان عملیات روانی از در دسترس بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند، اما این عبارات نخ‌نما برای ملت بزرگ ایران حقیرتر از آن است که معتبر شناخته شود.

وی افزود: دنیا می‌داند که قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است، البته هنوز آمریکا دارای قدرت نظامی بزرگی است اما این قدرت فاقد آفرینش معنویت و پیروزی سیاسی است و به همین دلیل از اعتبار و منزلت برخوردار نیست. ما شاهد زوال قدرت غرب در جهان هستیم و در عین حال شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی در همه سرزمین‌های اسلامی هستیم، بنابراین موازنه قدرت به نفع مسلمانان در حال تغییر است.

سردار سلامی با اشاره به بحث توافق هسته‌ای اعلام کرد: برادران من باید بدانند چه توافق صورت بگیرد و چه صورت نگیرد، آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است. دقت کنید در آمریکا چه آن جناحی که موافق توافق است و چه جناحی که توافق را به عنوان اعمال یک سیاست تهدید جدید برای انتخاب گزینه نظامی تلقی می‌کند و همه جریان‌های مهم در عرصه سیاست در این  کشور مثل دو لبه یک قیچی برای انقلاب و ملت ایران عمل می‌کنند، اما ما آنها را می‌شناسیم و به زوال و ضعف‌ها و قدرت‌هایشان آگاهیم و همواره ‌آنها را رصد می‌کنیم و منتظر فرصت هستیم که اگر غلطی بکنند تمام منافع سیاسی و اقتصادی آنها را به آتش بکشانیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد: آنها بدانند اگر از سلطه نظامی سخن بگویند، گردن‌هایشان را بر فراز آسمان‌ها پرتاب می‌کنیم و سرانگشتان‌شان را به تعبیر قرآن قطع می‌کنیم. اینجا ایران است، سرزمین شیران و دلیران، سرزمین مردان مومن، سرزمین کسانی که از عمق عاشورا آمده‌اند و ایستاده‌اند تا هرگز در برابر هیچ نظام ستمگری کرنش نکنند.

وی افزود: اگر توافق بشود یا نشود ما از ملت‌های مظلوم و مسلمان در مقابل سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا دفاع می‌کنیم و چه توافق بشود و چه نشود ما پیشرفت‌های علمی و فنی خود را برای تبدیل شدن به تکیه‌گاهی برای یک تمدن بزرگ ادامه می‌دهیم و هرگز ظرفیت‌های اقتصادی خویش را در اختیار دشمنان غربی قرار نمی‌دهیم. چه توافق بشود و چه نشود هرگز در ایران فرش قرمز زیر پای هیچ مقامی از مقامات نظام سلطه پهن نخواهیم کرد و اجازه نفوذ اندیشه‌های غرب‌گرایانه را نه در نظام حکومتی خود و نه در جریان روشن‌فکری و نه در متن پیکره اسلامی خود نمی‌دهیم.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم بدون قرار گرفتن در میدان تاثیر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب و آمریکا، به راه خود برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی ادامه داده و قله‌ها را فتح نماییم؛ چرا که ملت بزرگ ایران هنرمندان برجسته‌ای در فتح قله‌های ناممکن هستند.

 

 

کد خبر : ۳۰۲۳۰۹