خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا:

نهادهای ناظر انتخابات به جامعه چندصدایی بها بدهد، نه منافع جناحی

نماینده مردم اردبیل گفت: رفتارهای فراقانونی همواره آثار زیان‌باری برای نظام به‌همراه داشته و تردید ندارم شورای نگهبان به جامعه چندصدایی ما بها داده و به منافع جناحی وقعی نمی‌نهد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به موضوع نحوه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: امیدوارم در سال «همدلی و همزبانی دولت و مردم» همه صاحب‌منصبان با حرکات و بیاناتشان به افزایش امید و سرمایه ارزشمند اجتماعی یاری رسانده و در راستای تحقق حماسه سیاسی که بی‌تردید با اعطای حقوق شهروندی به‌صورت کامل انجام خواهد گرفت، گام بردارند.

وی با اشاره به لزوم همراهی مردم و مسئولان با دولت برای کلید زدن حماسه سیاسی در زمستان امسال، خاطرنشان کرد: پس از توفیق‌های دولت در سیاست خارجی که با پشتیبانی مردم و هدایت‌های داهیانه رهبری صورت گرفت، برای افزایش قدرت چانه‌زنی دولت در ادامه راه نیازمند همراهی بیشتر مردم با دولت و کابینه یازدهم هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین با اشاره به تاکید ویژه رئیس‌جمهوری بر لزوم اجرای تام و تمام قانون در برگزاری انتخابات، تصریح کرد: تردید ندارم اظهارات قانونمدار دکتر روحانی بنابر خواست ملت بیان شده و می‌تواند بسترساز ایجاد مجلسی قدرتمند و برآمده از اراده واقعی ملت شود٬ لذا از همه بزرگان نظام می‌خواهم توجه ویژه‌ای بر مدار قانون اساسی در اظهاراتشان داشته‌باشند و اعطای حقوق همه شهروندان بیش از این مدنظر قرار بگیرد چراکه افکار عمومی اختلاف میان مسئولان را برنمی‌تابد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: نگرانی بنده از این است که مبادا این اظهارات به سرمایه اجتماعی نظام و حضور چشمگیر مردم در انتخابات‌های پیش‌رو آسیب برساند و منجر به ورود نمایندگان غیرمردمی و ازخودراضی با آرای اندک به مجلس شورای اسلامی شود، چراکه چنین مجلسی به افزایش حقانیت نظام یاری نخواهد رساند.

وی با انتقاد از رسانه‌ای شدن برخی مسائل و اختلاف‌نظرها میان بزرگان و تاکید بر این‌که این مباحث باید در جلسات خصوصی مطرح شود، یادآور شد: اجرای قانون اساسی در انتخابات پیش‌رو خواست ملی است و تردید ندارم فارغ از اظهاراتی که برخی مسئولان مطرح می‌کنند، در نهایت باتوجه به آن‌که نهادهای اجرای انتخابات از جایگاه رفیع قانونی‌ برخوردارند، انتخابات بر مدار قانون برگزار خواهد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: باتوجه به اینکه رفتارهای فراقانونی و سلیقه‌ای٬ همواره آثار زیان‌بار و خسران‌آوری برای نظام به‌همراه داشته، با کیاست رهبری از این‌گونه اقدامات پرهیز خواهد شد و قانون ملاک عمل شورای نگهبان، دولت و سایر نهادهای ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

پیرموذن در پایان تصریح کرد: شورای نگهبان به جامعه چندصدایی ما بها داده و به منافع جناحی وقعی نمی‌نهد و شورای نگهبانی که من می‌شناسم همواره بر مدار قانون، عدالت، آموزه‌های قرآنی و علوی است٬ لذا امیدواریم مسئولان و نهادهای ناظر به جامعه چندصدایی بها بدهد، نه منافع جناحی.

کد خبر : ۳۰۲۱۵۱