خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

اگر کسی یک دلار بیشتر از بابک زنجانی برده باشد، از مردم عذرخواهی می‌کنم

معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر کسی پیدا شد که بتواند فردی را حتی در دنیا معرفی کند که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر پول برده، از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا٬ اسحاق جهانگیری که در آخرین روز از هفته دولت پس جلسه کابینه٬ در جمع خبرنگاران حاضر شده بود٬ با بیان اینکه دولت در مبارزه با فساد جدی است، گفت: کمترین تردیدی برای مبارزه با فساد به خود راه نداده ام، چراکه در حقیقت  مفاسد سیستمی سیاهی مثل یک موریانه به جان کشور افتاده و همین مسئله دلیل مهمی است تا با کمک رسانه ها تلاش کنیم فساد متوقف شود.

وی با یبان اینکه مورد بابک زنجانی بزرگ‌ترین فساد است و نمونه مشابهی ندارد، گفت: وقتی گفتم این مورد فساد قرن است، شکایتی از من مطرح شد که یکی از دلایل این شکایت، طرح همین موضوع بود.

معاون اول رییس جمهور با طرح این مسئله که برخی افرادی که خودشان را همواره پرچمدار مبارزه با مفاسد می‌دانستند، کند شده‌اند، ادامه داد: گفتم اگر کسی پیدا شد که بتواند فردی را حتی در دنیا معرفی کند که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر پول برده، از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. 

جهانگیری افزود: تعجب می‌کنم وقتی که این مسدله مفقود شدن دکل مطرح می‌شود، عده ای می‌گویند یک مورد هم در دولت قبلی بوده است یا فلان آقازاده هم هست. مگر مسئله فرقی می کند، مگر کسی گفته به به فساد فلان کس رسیدگی نکنید. 

معاون اول رییس‌جمهور گفت: ما خط قرمزی نداریم و بحثمان این است که در مسئله مفاسد قوه قضاییه همه موارد را رسیدگی کند. هرکس در هر رده مدیریتی درگیر بوده، باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه تا الان سعی کردم در مورد مدیران قبلی چیزی نگویم، خاطرنشان کرد: تا این لحظه هم خیلی از مسائل را نگفتم، بحث بگم بگم هم مطرح نیست. حرفی را می‌زنم که یا اجرا شده یا در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. 

معاون اول دولت با بیان اینکه گزارش یک مورد را اخیرا به دستگاه‌های نظارتی نوشتم، اظهار داشت: آقای سیف نامه‌ای به من نوشت و گزارش داد که رقم بسیار بزرگی از منابع بانک مرکزی در سال‌های گذشته استفاده شده و دستگاه‌های نظارتی فشار آوردند که این پول را برگردانیم که رییس‌جمهور هم رونوشت داد اگر برداشت آن که در دولت قبل بود، طبق قانون بوده، برگرداندن آن تعهد این دولت است و باید برای بازپرداختش فکری کنیم، اما اگر غیرقانونی بوده، حتما به دستگاه قضایی معرفی شود.

کد خبر : ۳۰۱۴۰۲