خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بدو ورود به نیویورک خبر داد:

بررسی مسائل بین المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیدار با روسای مجالس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در اجلاس روسای مجالس جهان٬ روابط دوجانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی در بدو ورود به نیویورک با اشاره به این‌که «مردم جهان بطور طبیعی این سه موضوع را می‌پسندند» تاکید کرد: اما این‌که در پناه دموکراسی ما به یک صلح پایدار و توسعه پایدار رسیدیم یا نه جای بحث دارد که چرا از درون این همه بحث‌های نظری ما به یک نظم واقعی در میدان عمل نمی‌رسیم.

وی گفت: بین‌المجالس که یک نهاد متشکل از پارلمان‌های کشورهای جهان است٬ یک سابقه تاریخی نسبتا طولانی دارد و هر از چند وقتی هم در سازمان ملل جلسه‌اش را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری اجلاس روسای مجالس جهان این است که این نهاد و این سازمان که مربوط به پارلمان‌های جهان است و سازمان ملل که نهادی مربوط به دولت‌هاست یک ارتباط روشن‌تر و نزدیکتری برقرار کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان تصریح کرد: موضوع این اجلاس با توجه به شرایطی که کشورهای مختلف به‌خصوص در منطقه ما دارند٬ معلوم است.

وی ملاقات با روسای مجالس دیگر کشور‌ها را از برنامه‌های جانبی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان اعلام کرد و افزود: در این دیدار‌ها روابط دوجانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در مسیر سفر به نیویورک توقفی در آلمان داشتیم که در این فاصله آقای اشتاین‌مایر در تماس تلفنی درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کرد. وزیر خارجه آلمان بزودی به ایران سفر خواهد کرد و در این سفر بحث‌های مهمی که وجود دارد مطرح خواهد شد.

لاریجانی به روابط عمیق اقتصادی ایران و آلمان از گذشته‌های دور اشاره و تاکید کرد: در مسائل مختلف، چه هسته‌ای و چه مسائل دیگر ما گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته‌ایم و نقش‌آفرینی آلمان‌ها را مثبت می‌بینیم.

کد خبر : ۳۰۱۱۰۶