خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد:

آغاز روند انتقال اختیار به استانداران

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۷۸۹

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه روند انتقال اختیارات به استانداران را آغاز کرده‌ایم، گفت: کمیسیونی تشکیل شد و استانداران در آن اختیاراتی را که می‌خواستند مطرح کرده و این موضوعات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد شریعتمداری در لرستان با بیان اینکه دو هفته قبل هیات وزیران بخش اعظم اختیارات مورد نیاز استانداران را تصویب کردند تا تفویض شود، تصریح کرد: به جز موضوع تخصیص آب و پسماندهای آب حاصل از تصفیه آب که جزو پیشنهادهای استانداران بود، همه اختیارات به استانداران تفویض شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این موضوع به زودی ابلاغ می‌شود، افزود: دولت بخش قابل ملاحظه‌ای از مسائل را به استانداران تفویض اختیار کرده است.

شریعتمداری با اشاره به موضوع تفویض اختیار بانک‌ها به استانداران گفت: این موضوع از لحاظ قانونی ممکن نبود اما تفویض اختیار هیئت مدیره به مدیران استانی بانک‌ها ممکن بود که این موضوع را از آقای سیف خواستیم و در اسرع وقت نیز ابلاغ می‌شود.

تفویض اختیار هیئت مدیره بانک‌ها به مدیران استانی به شرط نظارت استاندار

وی یادآور شد: تفویض اختیار هیئت مدیره بانک‌ها به مدیران استانی به شرط نظارت استاندار به زودی ابلاغ می‌شود که سقف اختیارات مدیریت استانی بانک‌ها قابل ملاحظه می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از استاندار یک لیست از واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه در گردش را خواسته بودیم تا به بانک معرفی شوند، اظهار کرد: امروز آقای سیف می‌گوید من از استان‌ها طلبکارم.

شریعتمداری با بیان اینکه آقای سیف اذعان کرده‌اند که اگر یک طرح از طرح‌های معرفی شده برای دریافت سرمایه درگردش معطل مانده است به من منعکس کنید من پاسخگو هستم، تصریح کرد: آقای سیف از ما طلبکار هستند و والبته مسئول مقتدری هستند و پر سر و صدا وارد می‌شود و از حق گویی نیز نمی‌ترسد.

وی یادآور شد: استانداران باید در کمیته‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی موضوع سرمایه در گردش را پیگیری کنند و موارد را انتقال دهند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع تفویض اختیار بانک‌ها به استانداران گفت: این موضوع از لحاظ قانونی ممکن نبود اما تفویض اختیار هیئت مدیره به مدیران استانی بانک‌ها ممکن بود که این موضوع را از آقای سیف خواستیم و در اسرع وقت نیز ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید دولت در به کار گرفتن منابع و سرمایه‌های خارج از بودجه عمومی بوده که در استان به خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: البته در بعضی حوزه‌ها از جمله پروژه‌های چهارخطه که با کمبود بودجه مواجه هستند، نیز خبرهای ناامید کننده‌ای بود.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث نگرانی‌ست و باید از محل‌های دیگر بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها اختصاص یابد، تصریح کرد: سال ۹۴ سال دشوار و سختی از لحاظ بودجه‌ای‌ست.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ پروژه جدید و ویژه‌ای را شروع نکرده‌ایم، افزود: همه استان‌ها لبریز از نیازهای جدید بوده و نیازهای فروانی در استان‌های مختلف وجود دارد اما با این حال هیچ پروژه جدیدی را تعریف نکرده‌ایم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه نیازهایی مثل گازرسانی به روستا‌ها، ساخت جاده‌ها، مدارس، خانه‌های بهداشت و... وجود دارد، اظهار داشت: دولت هیچ تعهد جدیدی را اجرا نمی‌کند و منابع موجود را صرف بهره‌برداری پروژه‌های قبلی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبار مربوط به پروژه‌های سفر را اختصاص می‌دهیم، تصریح کرد: اگر گفته شده پروژه‌ای تا پایان سال ۹۴ بهره برداری می‌شود باید انجام شود.

مشکلات اجرا شدن پروژه سد معشوره به لحاظ فنی

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اجرا شدن پروژه سد معشوره گفت: به لحاظ فنی این پروژه دچار مشکلاتی بود.

وی با بیان اینکه با گنجاندن این پروژه در مصوبات سفر هیات دولت تلاش کردیم که شرایط اجرای آن را طبیعی‌تر کنیم، تصریح کرد: مشخصات فنی طرح را باید تغییر دهیم تا حداقل آسیب‌ها را به محیط زیست داشته باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست گزارش روشن و منفی را در رابطه با اجرای این پروژه ارائه داد، افزود: این طرح به وزارت نیرو ابلاغ شده تا با لحاظ تغییر در مشخصات فنی پروزه اجرایی شود.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی استان عقد منفصل فعالیت توسعه منطقه‌ای دولت است و جایگاه بسیار والایی دارد، گفت: اگر خود را سرگرم فعالیت‌های روزمره کند و به کارهای کلان استان نرسد قطعا به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی استان به لحاظ توسعه عمران شهری باید فعالیت کند، تصریح کرد: علیرغم توسعه‌ای که صورت گرفته اما ناهنجاری‌هایی بسیاری در شهر‌ها دیده می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید مشخص شود که در لرستان چکاره هستیم و توسعه استان باید بر پایه چه موضوع و فعالیت اقتصادی صورت گیرد، افزود: باید هسته مرکزی توسعه استان مشخص شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در طرح آمایش سرزمین و برش‌های شهرستانی آن باید این موضع دیده شود و یکی از رسالت‌های شورای برنامه ریزی استان پیگیری این موضوع است، اظهار کرد: در یک افق روشن حداقل پنج ساله باید مشخص شود که در چه زمینه‌ای لرستان باید به چه جایگاهی برسد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان باید تمام تلاش و هم و غم خود را برای پیگیری این موضوعات بگذارد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان بودجه نیست و این سازمان باید همه شئون تشکیلاتی، اداری، ساختار‌ها، تبدیل کردن استان به یک استان الکترونیکی، طرح‌ها و پروژه‌ها و طرح آمایش سرزمین را بپردازد تا یک دست دراز و پای کوتاه و سر کوچک حاصل فعالیت شورای برنامه‌ریزی نباشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان استان در جلسه شورای اداری استان مبنی بر اینکه در هیئت حاکمه در دولت لر‌ها سهمی ندارند، اظهار کرد: هیچکس به اندازه لر‌ها در هیئت حاکم دولت سهم ندارد و آقای سیف به گونه‌ای لر هستند و آقایان یونسی و گودرزی نیز لر هستند. من نیز به نوعی با لر‌ها اتصال دارم و در مجموعه هیات عالی دولت تعداد قابل توجهی لر وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال سال خانه تکانی برای برنامه پنجم و شروع برنامه ششم توسعه است، اظهار داشت: از سوی دیگر مسئله استقرار سایت‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به مسائل پسا تحریم نیز وجود دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی استان در باره این مسائل مسئولیت دارد و اگر فعال نباشد نمی‌توان موفق بود، تصریح کرد: از امروز برای برقراری ارتباط با بازارهای مصرف در سایر کشور‌ها باید فعالیت شود و با سفارتخانه‌ها و اتاق‌های بازرگانی کشور‌ها برقراری ارتباط شود.

وی همچنین به موضوع گازرسانی به روستا‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است و تا میانه سال ۹۶ نزدیک به ۲. ۵ میلیون نفر خانوار جدید به شبکه گاز کشور اضافه می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در لرستان نیز در دو سال دولت تدبیر و امید به اندازه کل گاز رسانی صورت گرفته در سالهای قبل فعالیت صورت گرفته و ۳۳۵ روستا گازرسانی شده و گاز رسانی به ۴۰۷ روستا نیز در دستور کار است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته اجرای پروژه‌های سفر یک پشتوانه محکم دارد، افزود: آقای نوبخت و همکارانش در جلسات ستاد اقتصادی دولت وضعیت اجرای پروژه‌های سفرهای استانی را پیگیری می‌کند و شرط انجام سفرهای دولت به استان‌ها را عمل به تعهدات سفر می‌دانیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد افتراق بین دولت و مردم این است که مسئولان دولتی وعده‌هایی را به مردم بدهند و بعد این وعده‌ها امکان عمل پیدا نکنند، گفت: این موضوع چهره بدی را از دولت در گذشته ساخته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ۴۰۰ هزار میلیارد منابعی که برای پروژه‌های نیمه تمام نیاز است مواجه هستیم، تصریح کرد: سال ۹۴ خیلی کار سخت و دشواری در پیش داریم که امیدواریم بتوانیم به تعهدات دولت عمل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز