خبرگزاری کار ایران

روانچی در سفر به قم مطرح کرد؛

قدردانی از حمایت مراجع در بحث هسته‌ای/ برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما فکر می‌کنیم نیازی به تصویب متن برجام در مجلس نیست؛ چراکه برجام ماهیت پروتکلی ندارد و نمی‌تواند همانند یک قانون تصویب شود.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی که برای دیدار با برخی از مراجع تقلید به قم سفر کرده بود در نشستی افزود: هیج چیزی در متن نهایی برجام نمی‌تواند کم یا اضافه شود بلکه فقط نمایندگان می‌توانند متن را قبول یا رد کنند. مجالس دیگر کشورهای طرف مقابل هم این متن را تصویب نمی‌کنند.

وی به تشکیل کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی متن برجام اشاره کرد و بر آمادگی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور برای پاسخگویی، همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد.

وی همچنین از حمایت مراجع در بحث هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: ما قدردان حمایت مراجع عظام تقلید و دیگر شخصیت‌های حوزوی در بحث هسته‌ای هستیم.

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تمایل دیگر کشورها به ویژه کانادا در بازگشایی سفارت خود در ایران گفت: تا به امروز چنین بحثی مطرح نبوده و ماهم عجله‌ای در این خصوص نداریم.

تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور امروز در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۰۵۱۳