خبرگزاری کار ایران

پنجم و ششم شهریور در اصفهان؛

دهمین کنگره سالانه عدالت و آزادی برگزار می‌شود

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور گفت: دهمین کنگره سالانه سازمان عدالت و آزادی در روزهای پنجم و ششم شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی مقدری در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دهمین کنگره سالانه سازمان عدالت و آزادی برگزار شد با اشاره به عضویت سازمان عدالت و آزادی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: بر این اساس سازمان در این دوره از کنگره برخی از اصلاحات داخلی در اساسنامه داخلی خود اعمال کرده است که در این کنگره بررسی و مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اساسنامه فعلی سازمان عدالت و آزادی در فضای دهه هفتاد نوشته شده است که در کنگره پیش‌رو، براساس نیازهای روز کشور، اساسنامه جدید را تنظیم خواهیم کرد، افزود: همچنین گزارش مالی یک ساله این حزب نیز در روز اول کنگره که با حضور اعضای داخلی و به صورت غیر علنی برگزار می‌شود ارایه خواهد شد.

حضور ۳۰۰ میهمان در دهمین کنگره سالانه عدالت و آزادی

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور با بیان اینکه روز دوم دهمین کنگره سالانه عدالت و آزادی با حضور ۳۰۰ میهمان از سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: رئیس تمام احزاب و گروه‌های سیاسی از استان‌های تهران، چهارمحال و بختاری، سیستان و بلوچستان، فارس، زنجان، مرکزی، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، اردبیل، گیلان و مازنداران در این گردهمایی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: دهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی در روز جمعه با حضور دو سخنران برجسته کشوری و با شرکت دبیران کل احزاب سراسر کشور و فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشوری و به ویژه اصفهانی به پایان خواهد رسید.

مقدری در ادامه با بیان اینکه در این کنگره نقشه راه حزب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تبیین خواهیم کرد، افزود: دراین نقشه راه برای فعالیت با دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات پیش رو ترسیم خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این کنگره با هماهنگی وزارت کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: نیروی انتظامی تامین امنیت این کنگره را بر عهده گرفته است ضمن اینکه قرار است در این همایش پیام رئیس دولت اصلاحات نیز قرائت شود.

سازمان عدالت و آزادی صرفاً انتخاباتی‌نیست

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور با تاکید بر اینکه سازمان خودش را صرفاً سازمان انتخاباتی نمی‌داند و در طول سال فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد، اضافه کرد: در این راستا تعمیق و تبیین اندیشه اصلاح‌طلبی در نظر و عمل از اولویت برنامه‌های سازمان عدالت و آزادی‌ست و از این‌رو نسبت به تربیت و آموزش نیروهای نخبه اقدام کرده است و تاکنون ۵۰۰ نفر را تربیت کرده است.

وی فعال کردن رسانه‌های سازمان عدالت و آزادی را از دیگر فعالیت‌های اخیر دانست و افزود: فعال کردن تارنمای «بوی باران» و همچنین انتشار دو هفته نامه سراسری ارگان حزب با عنوان «عدالت و آزادی» بوده است که در دهمین کنگره سالانه سازمان توزیع خواهد شد.

مقدری با تاکید بر اینکه تلاش سازمان عدالت و آزادی اجماع و اتحاد کامل نیروهای اصلاح‌طلب و تحول‌خواه کشور است، اظهار کرد: این سازمان دنبال این است که کنش انتخاباتی را به سمت پرهیز از انشقاق و چند دستگی در جبهه اصلاحات سوق دهد و بر این اساس شعار امسال کنگره سالانه عدالت و آزادی مبنی بر «صلح و اصلاحات با نوسازی خانه ملت» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر فضای مجلس را به سمت نیروهای اصلاح‌طلب و تحول‌خواه سوق دهیم چشم‌انداز خوبی را در بخش اقصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضع سیاسی استان و ارتباط حزب عدالت و آزادی با بدنه دولت در کشور و استان اصفهان ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود ۲۴۰ حزب در کشور وجود دارد و این در حالی است که تنها ۶۰ حزب در جلسات دولت دعوت می‌شوند که عدالت و آزادی یکی از این احزاب است.

منشور وفاق احزاب اصفهان تدوین می‌شود

وی درباره ارتباط حزب عدالت و ازادی با استانداری اصفهان نیز اظهار کرد: در این راستا نیز باید یادآور شوم که طی جلساتی با استاندار اصفهان مقرر شده است که در هفته آینده منشور وفاق احزاب با حضور ۳ حزب از اصولگرایان و ۳ حزب از اصلاح‌طلبان تدوین شود که در این راستا عدالت و آزادی یکی از احزاب اصلاحات در تدوین این منشور است.

مقدری اضافه کرد: منشور وفاق احزاب استان اصفهان با حضور استاندار در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره آرایش سیاسی احزاب در استان با توجه به انتخابات پیش‌رو گفت: هنوز تنور انتخابات در استان و دیگر شهرهای کشور داغ نشده است و از این رو نمی‌توان در این زمینه پیش بینی کرد.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت فعلی کشور انتخابات پیش رو با شور و نشاط سیاسی خاصی برگزار شود.

وی درباره عملکرد دولت یازدهم بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که دولت در زمینه اقتصادی و سیاست خارجی عملکرد خوبی را داشته است اما در بخش فرهنگی و اجتماعی باید موتور فعالیت‌های خود را روشن سازد.

کد خبر : ۳۰۰۰۲۲