خبرگزاری کار ایران

انتقاد رسایی در مجلس؛

از شورای نگهبان دفاع می‌کنم

عضو جبهه پایداری درمجلس در حاشیه تذکری شفاهی از سخنان رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان انتقاد کرد که با مخالفت رئیس مجلس رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ حجت‌الاسلام حمید رسایی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اعلام کرد: بنده امروز می‌خواهم از شورای نگهبان دفاع کنم. طبق اصل ۹۸ قانون اساسی تفسیر قانون به عهده شورای نگهبان است و نه کسی دیگر.

وی افزود: آنچنان که در اصل ۱۹ قانون اساسی نیز آمده نظارت بر عهده شورای نگهبان است و ما نمی‌توانیم این موضوع را بپذیریم که دولت با پرداختن به مسائل فرعی حواس مردم را پرت کند.

رسایی با اشاره به آغاز هفته دولت یادآور شد: امروز ناکارآمدی‌هایی در روند کار دولت به چشم می‌آید و این در حالی است که دولت بدون دفتر بی‌بی‌سی و سفارت انگلستان هیچ پروژه‌ای را برای افتتاح در دست ندارد.

رسایی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: آنچنان که امام فرمودند هر کس بگوید شورای نگهبان کذا است٬ مفسد است.

در این لحظه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مانع از ادامه تذکر رسایی شد و همچنین کمال الدین پیرموذن یکی دیگر از نمایندگان مجلس در مخالفت با این تذکر درخواست صحبت کرد که این درخواست نیز با مخالفت ریاست جلسه رو به رو شد.

کد خبر : ۲۹۹۲۶۹