خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر عمان مطرح شد؛

تاکید نهاوندیان بر توسعه روابط اقتصادی تهران - مسقط

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت گسترش سطح همکاری های اقتصادی بخش‌های خصوصی ایران و عمان گفت: زمان آن رسیده که روابط دو کشور علاوه بر بخش انرژی در زمینه‌های حمل‌ونقل و دیگر بخش‌ها نیز تقویت شود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در دیدار با سفیر عمان در تهران، با اشاره به تلاش‌های مشترک و موثر ایران و ۱+۵ در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای، گفت: توافق هسته‌ای فرصت تازه‌ای برای تقویت و گسترش روابط همه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان بویژه عمان خواهد بود.

وی عمان را کشور دوست و برادر ایران خواند و اظهار کرد: روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه در دوسال گذشته از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و امیدواریم در آینده نیز این روابط بهتر شود.

رییس دفتر رییس جمهور، کلید مبادلات اقتصادی و بازرگانی دو کشور را روابط مناسب بانکی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این روابط با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه یابد.

نهاوندیان با تاکید بر ضرورت گسترش سطح همکاری های اقتصادی بخش‌های خصوصی ایران و عمان، گفت: زمان آن رسیده که روابط دو کشور علاوه بر بخش انرژی در زمینه های حمل و نقل و دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت اظهار کرد: در حال حاضر کسانی که این وضعیت را بوجود آورده‌اند، خود از کاهش قیمت نفت رنج می برند.

وی به وضعیت ناگوار مردم مسلمان منطقه و فعالیت های گروه های تکفیری و تروریستی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت آرامش، ثبات و امنیت در کل منطقه، افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسلمانان با نام اسلام کشته می شوند.

سفیر عمان در تهران نیز در این دیدار سطح همکاری های دو کشور را در سطح بالایی دانست و بر گسترش حجم مبادلات اقتصادی و بانکی دو کشور تاکید کرد.

سعود بن احمد البروانی گفت: توافق هسته ای ایران و ۱+۵ منجر به بازشدن پنجره اقتصادی بین ایران و همه جهان خواهد شد.

وی با اشاره به روابط تاریخی و همچنین مشابهت‌های فرهنگی و دین مشترک دو کشور بر عزم و اراده عمان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

البروانی همچنین در این دیدار، پیام سلطان عمان خطاب به حجت الاسلام و المسلمین روحانی را به نهاوندیان ابلاغ کرد.

کد خبر : ۲۹۸۵۹۷