خبرگزاری کار ایران

ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

کیفرخواست برای بخش اعظم تخلفات مرتضوی در تامین اجتماعی صادر نشده است

یکی از وکلای شاکیان پرونده تامین اجتماعی گفت: بخش اعظم اتهام‌های مرتضوی در تامین اجتماعی نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و هنوز در دادسراست و برای این قسمت کیفرخواست صادر نشده است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به صدور حکم پرونده مرتضوی گفت: مطلع شده‌ام که آقای مرتضوی در بخشی از پرونده تخلف در سازمان تامین اجتماعی به حبس و ردّ مال محکوم شده است٬ اما این تنها بخشی از پرونده تخلفات وی در سازمان تامین اجتماعی است و هنوز به قسمت شکایت ما رسیدگی نشده است.

وی افزود: حکم اخیری که صادر شد٬ در مورد بخشی از اسناد و گزارش‌های هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی بود، اما بخش اعظم اتهام‌های مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی همچنان نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و هنوز در دادسراست و برای این قسمت کیفرخواست صادر نشده است.

شاکی و وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی تاکید کرد: ما معتقد بودیم بهتر است به تخلفات مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به صورت یکجا رسیدگی شود٬ اما نظر دادستانی این بود که برای بخش‌هایی از این تخلفات که تحقیقات راجع به آنها به اتمام رسیده بود، کیفرخواست صادر و دادگاه برگزار شود. اما این تنها بخش کوچکی از شکایت‌های وارده به عملکرد مرتضوی را شامل می‌شود.

خاطرنشان می‌شود به گفته قاضی محمدی‌کشکولی، سعید مرتضوی در بخشی از پرونده مربوط به سازمان تامین اجتماعی به حبس و ردّ مال محکوم شده است.

کد خبر : ۲۹۸۵۵۳