خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل عنوان کرد:

تأکید جنبش عدم‌متعهد بر تلاش‌‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۴۳۹

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص سازمان‌های منطقه‌ای و چالش‌های پیش روی امنیت جهانی سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی در این سخنرانی بر نقش مهم نهادها و ترتیبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ارتقاء صلح و امنیت منطقه‌ای و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری بین کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی ضمن بیان اهمیت افزایش مشورت‌ها، همکاری‌ها و هماهنگی بین سازمان ملل متحد و سازمان‌ها و ترتیبات منطقه‌ای، آن را برای حفظ و ارتقاء صلح و امنیت بین‌المللی، ثبات سیاسی، رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع امری ضروری دانست.

دهقانی در همین ارتباط افزود: جمهوری اسلامی ایران از عزم سازمان ملل متحد در ارتقاء روابط و همکاری خود با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ویژه اتحادیه آفریقا در قالب فصل 8 منشور ملل متحد استقبال می‌کند.

دهقانی ضمن تبیین مواضع عدم تعهد در خصوص همکاری‌های سازمان ملل متحد با سازمان‌ها و ترتیبات منطقه‌ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار تلاش‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف پیشبرد اهداف خلع سلاح هسته‌ای است و از اقدامات و ابتکاراتی که توسط برخی مناطق به ویژه کشورهای عضو سلاک در آمریکای لاتین در این خصوص صورت گرفته تقدیر می‌کند.

وی در خاتمه افزود: جنبش عدم تعهد اعتقاد راسخ دارد که صلح و امنیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری بین مناطق جهان دست یافتنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز