خبرگزاری کار ایران

عراقچی در جمع خبرنگاران:

توافق هسته‌ای نتیجه توانمندی‌های ایران است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفته را نتیجه توانمندی‌های ایران دانست و گفت: مطمئنا با استفاده از فرصت‌هایی که در توافق ایجاد می‌شود ما می‌توانیم در سطح منطقه و بین‌المللی بهتر و بالا‌تر ظاهر شویم.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی، عصر سه‌شنبه در حاشیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران در مورد سخنان مقام معظم رهبری در مورد توافق هسته‌ای و متن برجام گفت: بنده فکر می‌کنم که بیانات مقام معظم رهبری کاملا گویا و روشن بوده است. نفس این مذاکرات نشان دهنده یک مبارزه مستمر با استعمار جهانی و با زیاده‌طلبی کشورهای به ظاهر قدرتمند است که آن‌ها می‌خواستند مردم ایران را از حقوق خود محروم کنند. 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه نتیجه این مذاکرات یک نبرد ۱۲ ساله بود که نتیجه آن رسیدن حقوق مردم ایران به حقشان بود، ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند ما را از حق خود محروم کنند و این مردم بودند که با ایستادگی در برابر آن‌ها موفق شدند و دربرابر زورگویی‌های آن‌ها ایستادند. 

وی توافق صورت گرفته را نتیجه توانمندی‌های ایران دانست و افزود: این توانمندی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و روز به روز قوی‌تر خواهد شد و مطمئنا با استفاده از فرصت‌هایی که در توافق ایجاد می‌شود ما می‌توانیم در سطح منطقه و بین‌المللی بهتر و بالا‌تر ظاهر شویم.

عراقچی تاکید کرد: صرف نظر از اینکه این توافق در راه‌حل قانونی به تصویب برسد یا نرسد مهم این بود که ۶ کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مجبور شدند در مقابل جمهوری اسلامی به خط شوند و در مقابل نمایندگان مردم ایران بنشینند و به دنبال یک راه حل مذاکراتی باشند و همه تحریم‌های خود را کنار بگذارند. این نشان‌دهنده عزت مردم ایران است.

کد خبر : ۲۹۸۳۸۴