خبرگزاری کار ایران

صیامی در گفت‌وگو با ایلنا:

گرایش‌های سیاسی در بررسی صلاحیت کاندیداها نباید مطرح باشد

دبیر کل‌جبهه حامیان ولایت گفت: امیدواریم سیاست‌گذاران شورای نگهبان فضای بازی را به‌وجود بیاورند و در بررسی صلاحیت کاندیداها گرایش‌های سیاسی مطرح نباشد.

دلاور صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در خانه  احزاب عضو هستید، گفت: عضو هستم اما در انتخابات شورای مرکزی اخیر شرکت نکردم٬ اما به زودی به این تشکل ملحق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بالندگی و پویندگی یک حزب و تشکل سیاسی در آستانه انتخابات بیشتر است٬ گفت: همه احزاب باید در انتخابات فعال باشند. حزب ما نیز به منظور فعال‌تر شدن حوزه‌های خود در استان‌ها و شهرستان‌ها را نیز فعال خواهد کرد. ما کاندیداها و کسانی که به نظام و ارزش‌ها و رهبری یاری می‌کنند٬ برای انتخابات شناسایی و در آینده از آنها حمایت خواهیم کرد. ما با اعضای شورای مرکزی در حال شناسایی کاندیداهایی هستیم که می‌توانند در استان‌ها نامزد شوند. گرایش سیاسی و فکری ما مشخص است و از کسی که چهار اصل نظام را قبول دارد و افراط و تفریط نداشته باشد٬ حمایت می‌کنیم٬ مضاف بر اینکه کسی که به دولت کمک کند٬ قطعا مورد حمایت ماست.

وی در مورد عملکرد نظارتی شورای نگهبان در انتخابات آینده گفت: متاسفانه در کشور ما تحزب به صورت سیستمی وجود ندارد. یعنی حزبی که باید نیروها را شناسایی و آماده مسئولیت‌پذیری در نهادهای مختلف از جمله مجلس بکند٬ این کار را انجام نمی‌دهد. برهمین اساس نظارتی هم روی کاندیداهای مورد حمایت خود ندارد٬ از سوی دیگر شورای نگهبان نظارت‌های لازم را دارد٬ اما لازم است برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فضا بازتر شود تا مردم به مشارکت بیشتر تشویق شوند.

این فعال سیاسی ادامه داد: امیدوارم سیاستگذاران شورای نگهبان فضای بازی را به‌وجود بیاورند و در بررسی صلاحیت کاندیداها گرایش‌های سیاسی مطرح نباشد.

وی تاکید کرد: بدون شک آن‌طور که برخی فکر می‌کنند٬ خط قرمز شورای نگهبان اصلاح‌طلبان یا اصولگراها نیستند. خط قرمز شورای نگهبان اصول اساسی نظام است و اگر بحث‌هایی در رابطه با خطوط جناحی شورای نگهبان توسط برخی نمایندگان احزاب مطرح شده٬ صرفا مباحث احساسی است.

صیامی ادامه داد: در حال حاضر در همسایگی ما درگیری‌های فراوانی وجود دارد و چشم‌ها به توافق اخیر ایران و گروه 1+5 دوخته شده است٬ به همین خاطر باید انتخاباتی داشته باشیم که نماد وحدت ملی باشد و از همه جناح‌ها برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

وی درخصوص فعالیت جریان احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس آینده گفت: این طیف خود را برای انتخابات مجلس دهم آماده می‌کنند و خبر داریم که با عناوین مختلف جلسات انتخاباتی متعددی را تشکیل داده‌اند و در حال آرایش گرفتن برای انتخابات هستند. حتی ستادها و کارگروه‌های آنها در استان‌ها نیز فعال شده است. باید مراقب تکرار بحث جریان انحرافی باشیم تا نتوانند با ترفندهای خود بازهم به مجلس راه پیدا کنند.

صیامی درپایان در خصوص تبلیغات انتخاباتی کاندیداها گفت: گاهی این تبلیغات وابستگی‌هایی را برای نمایندگان ایجاد کرده و باعث شده برخی از آنها وکیل مردم نباشند و ناچار باشند دین خود را به حامیان مالیشان ادا کنند٬ لذا باید برنامه منسجمی توسط سه قوه وجود داشته باشد که این وابستگی‌ها کمتر شود.

کد خبر : ۲۹۸۳۴۲