خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در جمع کارکنان ثبت‌احوال:

تهیه نرم‌افزار نظارت آنلاین بر شرکت کنندگان در انتخابات

وزیر کشور گفت: نظام اداری ما به لحاظ ساختاری نظامی نیست که حق و حقوق کارکنان را عادلانه،‌منصفانه و دقیق ادا کند و با اندیشه‌های اعتقادی و توحیدی ما همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع کارکنان سازمان ثبت‌احوال اعلام کرد: سازمان ثبت‌احوال با توجه به وظایفی که برعهده دارد و عملکرد عزیزان نوعی سهل ممتنع است و با دقت در  خصوص فعالیت کارکنان سازمان ثبت‌احوال که به بحث هویت افراد و همچنین تهیه داده‌ها و اطلاعات آماری مربوط می‌شود متوجه اهمیت و نقش تاثیرگذار این سازمان می‌شویم.

وی افزود: امروز از بیش از 160 مرکزی که به صورت روزانه با مردم در ارتباط هستند بازدید به عمل آمد و حجم بالای کار و خدمات کارکنان سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به تولید کارت هوشمند ملی یادآور شد: البته از برنامه پنجم توسعه که براساس آن می‌باید تا امروز طرح تولید کارت هوشمند ملی را به پایان می‌رساندیم٬ عقب هستیم٬ اما با توجه به پیشرفتی که در این خصوص صورت گرفته و همچنین مشکلات فراوان سازمان رضایت نسبی محقق گردیده است.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: نکته دیگر در خصوص اطمینان‌خاطری است که از سوی مسئولان سازمان ثبت‌احوال در بحث شناسایی هویت شرکت‌کنندگان در انتخابات و همچنین نحوه رای‌گیری کشف شد٬ که این امر موجب خوشحالی بنابر گزارش ارائه شده توسط مسئولان سازمان ثبت‌احوال نرم‌افزاری تهیه شده که امکان نظارت، شناسایی شرکت کنندگان را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

وی با اشاره به زحمات فراوان کارکنان سازمان ثبت‌احوال اعلام کرد: تصویری که بنده شخصا از کارکنان محترم این سازمان در ذهن داریم تصویری است از افرادی محجوب،‌کم ادعا ، مودب، پرتلاش، کار راه انداز و متدین.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه دیدار امروز نخستین بازدید رسمی او از سازمان ثبت‌احوال بوده خاطر نشان کرد: نظام اداری ما به لحاظ ساختاری نظامی نیست که حق و حقوق کارکنان را عادلانه،‌منصفانه و دقیق ادا کند و با اندیشه‌های اعتقادی و توحیدی ما همخوانی ندارد و نحوه گزینش‌ها و شایسته‌سالاری‌ها رضایتی درکارکنان بوجودنمی‌آورد و موجب دلگرمی کارکنان نمی‌شود.

وی افزود: حقوق کارمندان تنها محدود به حقوق مادی نیست و حقوق معنوی کارکنان همچون مسئله احترام به شخصیت آن‌ها نیز اهمیت دارد که کمتر به آن توجه می‌شود. من یقین دارم باتوجه به تلاشی که شما کارکنان سازمان ثبت احوال می‌کنید، حق‌تان ادا نمی‌شود.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات فراوان اقتصادی کشور تصریح کرد: دولت درحالی که کشور با تورم 40 تا 45 درصد، رشد اقتصادی منهای 5 درصد و بهره‌وری بسیار نازل روبرو بود با شناخت و آگاهی کامل از این وضعیت نامناسب کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه در 2 سال گذشته مشکلات اقتصادی نیز تا میزان قابل‌توجهی مرتفع شده و بار دیگر رونق به کشور بازگشته‌ است

وزیر کشور با تاکید بر تاثیر مستقیم مسائل سیاسی و سیاست خارجه به وضعیت اقتصادی، یادآور شد: امیدواریم با همکاری مردم بار دیگر آنچه در شان انقلاب و نظام است، محقق گردد.

کد خبر : ۲۹۸۲۳۳