خبرگزاری کار ایران

در نامه پیرموذن به جهانگیری مطرح شد؛

جزییات زمین‌خواران و جنگل و کوه‌خوران منطقه حیران

یک نماینده مجلس نهم در نامه‌ای خطاب به معاون اول رییس جمهور از وجود برخی تخلف‌های منطقه گردنه حیران سخن گفت.

به گزارش ایلنا٬ متن نامه کمال‌الدین پیرموذن به اسحاق جهانگیری که در آن از برخی اطلاعات در ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در گردنه حیران آمده است٬ به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون محترم اول رئیس‌جمهور
با سلام و تحیات

همانطوری که استحضار دارید مبارزه قاطع با فساد مالی و اقتصادی موجب امید و آرامش خاطر ملت است. کدام وجدان پاک است که از مفاهیم برجسته عدالت و سلامت احساس غرور و اشتیاق ننماید و چه غم‌انگیز خواهد بود  اگر این مفاهیم در گذرگاه‌های تنگ و کوتاه ذهن نااهلان انقلاب «مدیحه‌سرایان» فرصت طلبان، مفسدان و همکاران و مشترکان آنان، گرفتار و بی‌اثر شوند.

زمین‌‌خواران،‌ کوه و جنگل‌خواران، رانت‌خواران، اختلاس‌گران، رشوه‌پردازان و رشوه گیران،‌ سوءاستفاده‌کنندگان از موقعیت قدرت و کسانی که با چهره‌های ظاهر الصلاح یا پنهان شدن در پشت عناوین دینی، انقلابی و فرهنگی بر چهره اسلام و  انقلاب خدشه وارد ساخته و به بیت‌المال ملت و سرمایه‌ارزشمند اجتماعی کشور آسیب می‌رسانند٬ بایستی به جز مورد مواخذه و برخورد قاطع نظام قرار گیرند. به قول مولوی:

ظاهر الفاظشان توحید و شرع
باطن آن همچو در نان تخم صرع

برخورد بدون تبعیض و شعاری با  عموم مفسدان اقتصادی و حاکمیت قانون،‌ شعار و خواست مردم کشور است.

لذا داد و داد آن همه گفتند و نکردند
یا رب چقدر فاصله دست و زبان است

ضمن تشکر از مساعی و توجه خاص حضرتعالی و هیات رسیدگی به مفاسد اقتصادی در مبارزه با زمین‌خواری و کوه و جنگل‌خواری و با توجه به مذاکرات و موارد مطروحه نماینده مکرم رهبری  در استان ‌اردبیل و امام جمعه اردبیل و اینجانب در اردبیل خواهشمند است دبیرخانه ستاد هیات مبارزه با مفاسد اقتصادی موارد تکان‌دهنده همچون جنگل اسالم–خلخال مورد بازرسی قرار گرفته و مسئولان استانی ذی‌ربط اداره کل منابع طبیعی و جنگل‌های استان گیلان و شهرستان‌های آستان و نماینده مردم شریف و منتظر شهرستان آستارا را به جد رسیدگی و ترغیب برخورد قاطع قانونی علی‌وار فراهم آورند.

نصیب مرد جز خون جگر چیست؟
به نامردان چو افتـــــــــــــــد رشته کار

ناحیه زرخیز و با استعداد جوان و سایر عرصه‌های زیست محیطی و جنگل‌ این دیار را «نااهلان مفسدجوی دنیاطلب» تاراج کرده و حیران ما گشته ویران.

بر پایه داده‌های موثق که مورد به‌مورد بایستی رسیدگی کامل قرار گیرد٬ آقای (ص) پرونده دارد را که آقای (ص-ن-ر) به منطقه آورده و بیش از هفتاد هکتار در مناطق مختلف در بالای حیران، پایین حیران، و روستای چناران و سایر مناطق کوه‌خواری را در منطقه محقق نموده است.

1- تعرضات 100 هکتار و 160 هکتار با لابی‌گری مسئولان شهرستان و ایشان در حیران صورت پذیرفته است. از آن مهمتر  تغییر کاربری‌ها در کل منطقه از جمله شالیزارها توسط (ا-ف) و (ظ-ف) با حمایت مسئولان مورد نظر انجام پذیرفته است.

2- زمینی که نماینده فعلی مردم شریف  آستارا واقع رو به روی امامزاده آستارا معروف به پشت مغازه‌ها برای همسر دوم ساختمان‌سازی کرده از چه زمین‌هایی است؟

3- به بیش از ده هکتار زمین بخشدار وقت برای گردوکاری و فندق‌کاری برای خویشتن و بستگانش با حمایت یک نماینده ابتیاع کرده٬ در چه وضعیتی است؟

4- در روستای قره‌لبلو لوندویل (قره سوی چلوند) هفده هکتار مرتع و جنگل را با لابی‌گری این نماینده چگونه به آقای (ی-ن-ر) پسرش٬ وابستگان بخشدار و مسئولان و خبرنگار نماینده و دیگران واگذار شده است.

5- آقای (ج-ع) ساکن کانادا چندسالی است رایگان 4 هکتار زمین جنگلی با حمایت مسئولان آستارا ابتیاع کرده و محصور گشته چرا اقدامی صورت نمی‌پذیرد.

6- سه هکتار جنگل در همان منطقه هدیه‌ای نفیس به مسئول آستارایی داده شد که عاقبت هم جنگل سوخت و هم به آقای (ک) نفعی نرسید و منابع طبیعی زمینش را گرفت و با لابی‌گری آقای نماینده٬ این بار به آقای (ف-م) مزدکی واگذار کردند و از احیای جنگل خبری نشد.

7- چرا با ویژه‌خواری و آسیب به زمین‌های جنگلی و منابع طبیعی٬ حدود ده هکتار در از زمین‌های منابع طبیعی مرغوب به کارمندان منابع طبیعی از زمین‌های اسکان جنگل‌نشینان واگذار کرده اند.

8- چرا روستاهای هودول سند منقوله دار آقای (پ) را جز اراضی ملی اعلام کرده و از دستش گرفته و با لابی‌گری و پیگیری آقایان٬ به آقای  (ح-س) انتقال داده‌اند؟

9 -آقای (ک) سند زمین‌های ساسانیان را با قولنامه عادی چگونه اخذ و مبادرت به احداث سه دستگاه ویلا در حیران نموده‌اند.

10- در زمان (ص-ن-ر) چگونه بحران ده هکتار برکه پشت بازارچه مهدی  در ساحل آستارا  از قرار هر متر مربع یکصد و پنجاه هزار تومان که ارزش واقعی هر متر مربع آن سه میلیون تومان است٬ به آشنایان نماینده واگذار می‌شود؟

11- کنار ساحل که قبلا برای منطقه آزاد تجاری آستارا منظور شده بود٬ چگونه چهارصد و چهل هکتار تصرف و به چه کسانی با پیگیری (ص-ن-ر) واگذار گردید.

بحث ، بحث یک ویلای قانونی نیست که نماینده در صداوسیما با طرح آن دست پیش می‌گیرد تا پس نیفتد٬ بحث٬ بحث یغمای تنها حیران نیست٬ بحث کل جنگل‌های این  دیار از مسیر خلخال،‌اسالم، عباس آباد (که پسر نماینده با تخریب عصاره زیست محیطی در آن محل دنبال یافتن گنج بوده)، تله خان٬ خانه‌های آسیب، کشفی، پایین تله‌کابین و .... است که این اموال عمومی به غارت رفته است.

کمال‌الدین پیرموذن
دبیر فراکسین حفظ محیط زیست

خاطرنشان می شود اسامی در خبرگزاری و در متن نامه موجود است و به دلیل عدم قطعی بودن این اتهام‌ها از مطرح کردن این نام‌ها اجتناب شده است.

کد خبر : ۲۹۸۱۷۵