خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

دلیلی برای مانع‌تراشی با ورزشی که به جامعه طراوت می‌دهد٬ وجود ندارد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرچه ورزش ها به خصوص فوتبال، آمیخته با پیروزی و شکست هستند اما روحیه رفاقت بعد از رقابت ها را تقویت می کنند.

به گزارش ایلنا٬ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و هیات رییسه سازمان لیگ، فوتبال را ورزشی خواند که علاوه بر سلامت جسمی افراد، بر سلامت روحی و شادابی جامعه نیز تاثیر دارد.

وی با اشاره به شور و هیجان‌هایی که هنگام بازی‌های فوتبال، به خصوص در سطح ملی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان ایجاد می‌شود، گفت: شور جوانی که با شعور ملی درآمیزد، باعث گسترش عواطف و احساسات انسانی می‌شود که اگر تقویت شود، فرهنگی بر پایه شادابی خلق می‌کند.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «من هم مثل مردم از موفقیت‌های تیم ملی فوتبال خوشحال می‌شوم»، گفت: رقابت در پیشبرد اصول جامعه  بسیار مهم است و با توجه به خیری که از جانب ورزش متوجه جسم و روح جامعه می‌شود و تاکید قرآن در «سبقوا بالخیرات» پس رقابت نمی‌تواند منفی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر سوابق ایرانیان در ورزش کشتی، به روح پهلوانی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: این روحیه می‌تواند در ورزش‌های دیگر نیز تسری یابد.

هاشمی رفسنجانی، افزایش تدریجی علاقه مردم ایران به ورزش فوتبال را برای جامعه و جوانان مفید خواند و گفت: هیچ دلیلی ندارد کسی برای ورزشی که برای عموم جامعه مطلوب است، مانع‌تراشی کند.

وی با تاکید بر این جمله که هر کاری از دستم برآید برای تقویت فوتبال کشور می‌کنم، گفت: به عنوان مسئولی که سال‌ها در قوای مختلف بوده‌ام، می‌دانم ورزش فوتبال چه طراوتی به جامعه می‌دهد.

به گزارش ایلنا٬ روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز این دیدار، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، عابدینی عضو هیات رییسه سازمان لیگ، مهدی تاج رییس سازمان لیگ و شهاب عزیزی خادم عضو هیات رییسه فدراسیون، گزارشی از اوضاع و شرایط فوتبال، جایگاه ایران در آسیا و جهان، حق پخش تلویزیونی فوتبال، هویت‌های استانی تیم‌ها و باشگاه‌ها و علاقه جوانان به این ورزش ارایه کردند.

کد خبر : ۲۹۸۰۷۵