خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان؛

دکترین نظامی ما، دفاعی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دکترین نظامی ما ، دفاعی است و در راهبردها، ساختارها و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که در سازمان صنایع دفاع  وزارت دفاع برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان و هفته کرامت افزود: در تامین امنیت کشور رویکرد و نگاه ما دفاعی و عنصر پایه‌ای آن نیز بازدارندگی است تا دشمنان جرأت نکنند اقدامی علیه ما انجام دهند .

وی افزود: وزارت دفاع در مجموعه دفاعی هم بخشی از دولت و هم بخشی از نیروهای مسلح هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:‌ ماموریت وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح است که این ماموریت در حوز‌ه‌های خدمات، مهندسی، حقوقی، پژوهشی و تحقیق صنعتی گسترده است.

سردار دهقان ادامه داد: ما باید بتوانیم پشتیبانی از نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای انجام دهیم که نیروهای مسلح قادر باشند ماموریت اصلی خود را که تامین امنیت ملی است به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: تامین امنیت در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تهدید‌های فراروی جامعه انقلابی ما، از الزامات محسوب می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نظام بین‌المللی در حال گذار است، افزود: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، امروز تامین امنیت منطقه‌ای به عنوان یکی از اهداف دشمن اهمیت دارد.

سردار دهقان تصریح کرد: ما در این مقطع حساس در معرض تهدیدات گوناگون هستیم؛ از این رو نیروهای مسلح ما باید بتوانند تهدیدها را پایش و متناسب با آن، خود را برای هدف آماده و کسب پیروزی کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه صنایع دفاعی نگاهمان این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را در جغرافیایی که تهدید صورت گیرد، برآورده کنیم گفت: البته دفاع ما متکی بر مردم است و در جنگ هشت ساله تمام پشتیبانی‌ها بر عهده مردم بود و امروز هم این نگاه وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که یک ملت وفادار، منسجم، یکپارچه و ولایی داریم که حاضر است همه هستی خود را به پای نظام بریزد و از نظام دفاع کند.
 
سردار دهقان وی با اشاره به ضرورت پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: در این مسیر باید در راستای قانون حرکت کنیم و آن را محترم بشماریم.

وی افزود: انضباط، عنصر ذاتی نیروهای مسلح است و باید انتظار داشته باشیم که به اجرا گذاشتن قانون از جاهای دیگر ساده‌تر باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع به علت گستردگی و مناسبات به شکل طبیعی دارای مسائل حقوقی است، گفت:  قراردادهای منعقده باید مبتنی بر تعامل دو طرفه باشد و ما باید بتوانیم ضمن اینکه از حقوق خود دفاع می‌کنیم، از حقوق طرف مقابل هم آگاهی داشته باشیم.

دهقان گفت: ان‌شاءالله با تنقیح قوانین، حقوق ملت تامین شود و این دولت بتواند زیرساخت رفتاری و فرهنگ‌سازی را در دوره خدمت شکل داده تا قانون مبنای رفتار ما باشد.

کد خبر : ۲۹۸۰۶۶