خبرگزاری کار ایران

ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش مهم تخلفات مرتضوی در تامین‌اجتماعی هنوز به دادگاه ارسال نشده است

وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی گفت: بخشی از اتهامات مرتضوی در مورد واگذاری شرکت‌های شستا به بابک زنجانی و پرداخت کارت‌های هدیه به معاون رییس جمهور سابق و برخی از نمایندگان مجلس در مرحله دادسرا بوده و مقام قضایی برای آن تامین مناسب اخذ کرده است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد اظهارات سعید مرتضوی مبنی بر اینکه در پرونده کهریزک تبرئه و در پرونده سازمان تامین اجتماعی به حبس و جزای نقدی محکوم شده، گفت:‌ چنانچه فرض را بر صحت گفته‌های مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی بگذاریم، اینگونه نیست که کل محکومیت ایشان بایت جرائم و تخلفات صورت گرفته همین مقدار باشد.

وی ادامه داد:‌ در شکایتی که اینجانب به اتفاق همکارانم در آذر ماه سال 92 و پیش از وصول گزارش هیات تحیق‌وتفحص مجلس شورای اسلامی به قوه‌قضاییه، ارائه کردیم؛ موارد متعدد عناوین مجرمانه از مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی تحت عنوان خیانت در امانت،‌ اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی صورت گرفت و خواستار رسیدگی و پیگیرد قانونی متهم در این موارد شدیم.

وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی با بیان‌اینکه پس از ما نماینده و وکیل سازمان تامین‌اجتماعی نیز با حضور در دادسرای کارکنان دولت علیه مدیرعامل سابق تامین اجتماعی اقامه دعوی کرد، افزود: بخشی از جرائم ارتکابی توسط آقای مرتضوی با موضوع اتهامی تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در بهمن‌ماه سال گذشته به شعبه 79 دادگاه کیفری رسیدگی و تاکنون ادامه داشته است و عنقریب نسبت به شکایت و محورهای توضیح داده شده در گزارش تحقیق‌وتفحص در دادسرا اظهارنظر خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ هنوز در مورد شکایت ما علیه مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی قرار مجرمیت صادر نشده٬ اما از سوی مقام قضایی در مورد بخشی از اتهام‌ها در مورد واگذاری شرکت‌های شستا به بابک زنجانی و پرداخت کارت‌های هدیه به معاون رییس‌جمهور سابق و برخی از نمایندگان مجلس تامین مناسب اخذ شده است.

ترک‌همدانی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر قرار مجرمیت و کیفرخواست این بخش از پرونده تخلفات تامین اجتماعی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شود.

کد خبر : ۲۹۷۸۲۱