خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

طیب‌نیا از وزرای زحمتکش کابینه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند استیضاح و سوال جزو حقوق نمایندگان است، گفت: می‌خواهیم موضوع تعیین سن شرکت در انتخابات را با اعضای خبرگان هماهنگ کنیم تا اگر موافق باشند، حداقل سن شرکت در دو انتخابات 18 سال باشد

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، مورد استقبال استاندار، شهردار و برخی مقامات کشوری و لشکری قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاویون فرودگاه مشهد، با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های سفر خود به این شهر گفت: در دهه کرامت سعادت پیدا کردیم که به شهر مقدس مشهد مشرف شویم تا ضمن زیارت حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)، با مدیران اجرایی درخصوص وضعیت استان خراسان رضوی بحث و گفت‌وگو کنیم. همچنین قرار است در دو مراسم و همچنین پروژه‌های شهرداری و شورای شهر مشهد شرکت کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد مجلس درباره نوسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهرها به ویژه شهر مشهد ،تاکید کرد:‌ این موضوع در اکثر شهرهای مهم وجود دارد و قطعاً مسئله اساسی و قابل تأملی است، زیرا شهرهای ایران از قدمت تاریخی برخوردار بوده، از این‌رو مجلس در برنامه پنجساله مسئله نوسازی بافت‌های فرسوده را مورد توجه و در اولویت قرار داده است، به ویژه برای شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز که از اماکن زیارتی کشور می‌باشند، بودجه خاصی در نظر گرفته‌ایم. البته در شرایط کنونی وضع اقتصادی خوب نیست و مسائل عمرانی نقش جدی‌ای ندارد ولی برای بهبود آن در تلاش هستیم.

لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر عقب‌نشینی روسیه از حمایت از دولت سوریه و احتمال کناره‌گیری بشار اسد از قدرت ،تصریح کرد: من بعید می‌دانم که این اخبار دقیق باشد و به نظر می‌رسد که این موضوعات حدس و گمان بوده و یک مقدار هم آرزوهای برخی کشورها است، اما اینکه بحث‌هایی در این رابطه وجود دارد، آن را رد نمی‌کنم.

وی ادامه داد: البته این مباحث در زمینه شرایط کلی منطقه است، اما این اختلاف‌نظر درباره سوریه از گذشته وجود داشته و خیلی از کشورها از 4 سال پیش به دنبال این اهداف بودند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد مجلس نسبت به استیضاح طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم تصریح کرد: موضوعاتی مانند استیضاح و سوال جزو حقوق نمایندگان است، اما قطعاً وزیر اقتصاد یکی از وزرای زحمتکش در کابینه بوده و قرار است با دوستان صحبت کنیم تا دراین حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده درخصوص شرایط سنی افراد برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: سن 18 سال برای شرکت در انتخابات سن خوبی است، اما چون انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هم‌زمان شده و با توجه به اینکه حداقل سن شرکت در انتخابات خبرگان 15 و حداقل سن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی 18 سال است، می‌خواهیم این موضوع را با اعضای خبرگان هماهنگ کنیم تا اگر موافق باشند، حداقل سن شرکت در دو انتخابات 18 سال باشد.

کد خبر : ۲۹۷۸۲۰