خبرگزاری کار ایران

در سالگرد تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات مطرح شد؛

تاکید جنتی بر جذب نیروی انسانی متعهد و تقویت نظارت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تنها مسأله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسأله بزرگداشت، مراسم و مناسبت‌ها نیست بلکه مسأله اسلام، انقلاب، نظام و ولایت‌فقیه است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در مراسمی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شما کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هر صورت و به طور جد بایستی در صحنه حضور آگاهانه، فعال و اثرگذار داشته باشید و در این راه با بصیرت و بصیرت‌افزایی مردم و جامعه را به وظیفه خود آشنا کنید تا مردم، خادم را از خائن تشخیص دهند.

وی ادامه داد: تنها مسأله ما و شورای هماهنگی، مراسم و مناسبت‌ها نیست، بلکه مسئله اسلام، نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه و مسائل بنیادین و زیربنایی اسلام است که بایستی با قدرت و قوت پیگیری شود.

جنتی ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان موفق و نمونه کشوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: شناسایی، جذب، آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص از ضروریات اصلی امروز کشور ماست و مسئولان و مدیران ارشد کشور باید با شناسایی، جذب و به‌‌کارگیری نیروی انسانی متعهد و توانمند به بازسازی و پیشرفت کشور و نظام کمک کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی کشور و نظام در حال و آینده، عنوان کرد: مشکل اصلی ما، مشکل نیروی انسانی متعهد و متخصص و توانمند و ضعف در امر نظارت عمومی و گسترده است.

وی ادامه داد: با اینکه در این حوزه، قدم‌های خوب و گام‌های مهمی توسط دلسوزان برداشته شده است٬ اما هنوز کار و میدان برای رسیدن به نقطه مطلوب در این عرصه بسیار است و اکثر مشکلات ما، ناشی از این دو مشکل یعنی مشکل نیروی انسانی و نظارت گسترده و مطلوب است.

نماینده ولی‌فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تکیه بر توان نیروهای جوان، خلاق و فکور و متعهد داخلی، اظهار کرد: اشخاصی که خالصانه، مجدانه و تلاشگرانه کار می‌کنند، همه وجودشان وقف کار خالص الهی است و به جز اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به چیز دیگری نمی‌اندیشند باید شناسایی و از وجودشان در پیشبرد اهداف عالی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بهره برد.

وی در رابطه با مشکلات پیش‌روی کشور گفت: ما هم‌اکنون با بحران‌های مادی و معنوی، بحران اقتصادی، بحران کم‌آبی و خشکسالی و بحران رواج یافتن دروغ و رانت‌خواری و رشوه‌خواری مواجه هستیم.

جنتی تصریح کرد: برخی از متصدیان امور احساس وظیفه‌ای را که باید داشته باشند ندارند٬ چون فکر می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند، از رصد دستگاه‌های نظارتی به علت کثرت عده‌شان در امان هستند و با آنان برخورد لازم و قاطعی که بایستی شود، صورت نمی‌پذیرد و از این جهت از مسئولیت خود سوء‌استفاده می‌کنند؛ در صورتی که با نظارت‌های متنوع‌، گسترده‌ و محسوس‌تر، باید جلوی سوء‌استفاده آنان را گرفت.

وی در رابطه با بحران اقتصادی با اشاره به تأکید‌های رهبر انقلاب بر برخورد با فساد اقتصادی و اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی اصل و اساس و ریشه‌کار و گره‌گشای منحصربه‌فرد مشکلات اقتصادی است که متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان معظم‌له، تا امروز ظهور و بروز و تجلی جدی نداشته است.

جنتی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از تلاش‌های مجدانه و خدمات صادقانه این شورا در مراسم و مناسبت‌ها، حلول ماه مبارک ذی‌القعده را گرامی داشت و گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از انفاس قدسی و نفس‌های گرم و پاک مؤمنین و مخلصین در رفع این بحران‌ها و مشکلات موفق باشیم.

در ابتدای این مراسم، اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به ارائه گزارش اجمالی درخصوص اقدامات، مأموریت‌ها، وظایف و رویکردهای نوین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم و مناسبت‌ها پرداخت.

در این مراسم همچنین از روسای استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری به عنوان روسای نمونه و از تعدادی از مدیران و کارکنان دفتر مرکزی و استان‌های کشور با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر : ۲۹۷۷۹۴