خبرگزاری کار ایران

علی اکبر صالحی:

اعتبارسیاسی‌آمریکا به‌تصویب توافق‌هسته‌ای است/تلاش لابی‌های‌ صهیونیست برای رد برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: لابی های صهیونیستی هزینه‌های بسیار زیادی صرف می‌کنند تا برجام به تائید نهایی نرسد که این نشان دهنده تحقق اهداف ایران در این توافق است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی امروز در همایش «ابر فیاض» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین گفت: اگر چه مذاکرات به پایان رسید اما در امریکا برای تعیین سرنوشت نهایی برجام، غوغایی برپاست و کنگره و دولت در مقابل هم ایستاده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده درصورتی‌که برجام درکنگره تائید نشود، ارزش دلار رایج‌ترین ارز دنیا سقوط خواهد کرد که این امر عواقب زیادی برای اقتصاد آمریکا دارد.

وی همچنین با استناد به صحبت های جان کری وزیر امور خارجه امریکا تصریح کرد: اعتبار سیاسی امریکا به تصویب توافق هسته ای است چرا که درغیر این صورت، نظریه  معروف ایرانیان در خصوص « عدم اعتماد به امریکا» در جهان اثبات می شود.

معاون رئیس جمهور گفت: مسئولیت فنی برجام را می‌پذیرم و معتقدم تیم مذاکره‌کننده توانست با الطاف الهی، رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های مردمی، آنچه راکه در شأن ملت بزرگ ایران بود به منصه ظهور برساند

صالحی حفظ مصلحت‌ها، چارچوب ها و خطوط قرمز نظام را از الزامات همیشگی تیم مذاکره کننده برشمرد و تاکید کرد: پیروزی یا حتی شکست برجام، شکست ما محسوب نمی‌شود بلکه برای دنیا ثابت می‌شود که ملت ایران، اهل گفت‌وگو بوده و تا پایان بر سر معاهداتی که پذیرفته، ایستاده است.

وی افزود: سوال بزرگ سیاستمداران غربی نیز این است که انقلاب اسلامی ایران چگونه توانسته ایستادگی مردم در برابر این هجمه رفتارهای غیرمنطقی و غیرانسانی اعم از جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه را به وجود آورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شخصیت و منش مرحوم علی‌اکبر ابوترابی نیز گفت: ایثارگرانی همچون مرحوم ابوترابی و پدر بزرگوارشان، الگوی مقاومت و ایستادگی بودند و ثابت کردند که ملت ایران شجاعانه و با حفظ کرامت انسانی، همواره در برابر سیاست‌های سلطه گران ایستاده است.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: امنیت و ثبات امروز کشور مدیون ایثار از جان گذشتگانی است که خالصانه برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: کارکرد چنین همایش هایی، معرفی الگوها و اسوه‌های مقاومت و ایثار به نسل جوان است تا همه بدانند که اقتدار و عزت جمهوری اسلامی مرهون از خودگذشتگی این نسل انقلابی بوده است.

همایش «ابر فیاض» ویژه بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و یادمان سید آزادگان، مرحوم حجت‌ الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی فرد صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین آغاز شد.

کد خبر : ۲۹۷۷۲۲