خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

جلسه مشترک قوه قضاییه با نمایندگان مجلس در مورد بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نامه‌ای که نمایندگان از آن صحبت می‌کردند به قوه قضاییه رسیده و قرار است با نمایندگان متقاضی این دیدار صحبت کنیم تا ببینیم هدفشان از این ملاقات دقیقا چیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسنی اژه‌‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی براینکه دلیل مخالفت  قوه قضاییه برای دیدار نمایندگان با بابک زنجانی چیست٬ گفت: قطعا با درخواستی که مطابق قانون باشد٬ مطابقت خواهد شد. نامه‌ای که نمایندگان از آن صحبت می‌کردند به قوه قضاییه رسیده و قرار است ما با نمایندگان متقاضی این دیدار صحبت کنیم تا ببینیم هدفشان درباره این ملاقات دقیقا چیست.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: اگر درخواست آنها مطابق قانون باشد٬ با آنها همراهی و با در خواستشان موافقت می‌شود. برای بررسی این مسئله با این نمایندگان قرار جلسه مشترکی را داریم.

معاون اول  قوه قضاییه تاکید کرد: روز ملاقات قوه قضاییه با نمایندگان مجلس مشخص شده است. اما من اطلاع دقیقی از آن ندارم٬ ممکن است در درخواست نمایندگان مطلبی باشد که دیگران نیز بتوانند به آن پاسخ دهند و نیازی به این ملاقات نباشد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا از سوی رئیس مجلس برای ملاقات نمایندگان با بابک زنجانی رایزنی صورت گرفته٬ گفت: در این مورد اطلاعی ندارم. شاید وقتی قرار است ما با خود نمایندگان متقاضی بنشینیم و صحبت کنیم٬نیازی به این رایزنی نباشد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در این نشست توضیحاتی در مورد بابک زنجانی ارائه کرد و گفت: پرونده دارای اوراق زیادی است و در حدود 209 جلد به همراه ملزومات آن است که هر جلد پرونده کمتر از 200 صفحه نیست و وکلای متهمان در حال خواندن و بررسی پرونده هستند که برای یازدهم مهرماه سال جاری تاریخ رسیدگی دادگاه قرار داده شده است.

ضمانت‌نامه 8 هزار میلیارد تومانی بین یک موسسه و بابک زنجانی

معاون اول  قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که شنیده شده یک موسسه مالی در نقل و انتقالات مالی توسط بابک زنجانی به مبلغ 20 هزار میلیارد تومان دست داشته و اینکه توصیه نامه و ضمانت نامه‌ای از این موسسه برای بانک‌های تاجیکستان در همین خصوص از سوی این موسسه صادر شده٬ گفت: قطعا موضوع 20 هزار میلیارد تومان نه مطرح است٬ نه صحیح است. اما یک ضمانت‌نامه 8 هزار میلیارد تومانی بین این موسسه و بابک زنجانی مطرح بوده که به نهایت نرسیده و اقدامی که در این خصوص قرار بوده انجام شود صورت نگرفته است.

مسئولان ارشد در رسیدگی به پرونده زنجانی حضور ندارند

وی درپاسخ به این سوال که آیا در پرونده بابک زنجانی و جلسه 11 مهرماه برخی مسئولان ارشد که گفته می‌شود در دولت دهم مجوزهای لازم را برای این متهم صادر کردند نیز مورد محاکمه قرار می‌گیرند گفت: فعلاً در آنچه که تاکنون به کیفرخواست رسیده چنین افرادی مطرح نیستند٬ اما این پرونده هنوز بسته نشده است. از برخی افراد به عنوان مطلع یا متهم تحقیقاتی به عمل آمده است٬ اما در مواردی که تاکنون رسیدگی شده چنین مسئولانی نیستند.

ادامه توضیحات در مورد بابک زنجانی

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد پرونده بابک زنجانی با توجه به اینکه اعلام شد این پرونده برای افراد دیگری از مفتوح است روز 11 مهر به پرونده این افراد نیز رسیدگی می‌شود گفت: غیر از 3 موردی که قبلاً گفته بودم٬ مابقی موارد هنوز به کیفرخواست نرسیده است.

 

 

 

کد خبر : ۲۹۷۷۱۳