خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رییس‌جمهور:

دستیابی به توافق هسته‌ای با حمایت مردم ایران محقق شد

دستیار رئیس‌جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی گفت: جوانان بیشترین نقش را در تداوم صلح و امنیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی که در همایش جوان ایرانی و صلح جهانی سخن می‌گفت٬ اظهار داشت: جوانان ایرانی همان‌طور که از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند٬ بیشترین نقش را در تداوم صلح و امنیت نیز در داخل و خارج از کشور داشتند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با حمایت جوانان مبحث مبارزه با خشونت و گریز از خشونت‌طلبی را در سازمان ملل مطرح کرد. امروز شاهدیم متاسفانه حتی به نام مذهب٬ خشونت رواج پیدا کرده و امنیت کشور و حتی جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان در دستیابی به صلح پیشتاز هستند٬ گفت: قطعا با حمایت جوانان و مردم ایران٬ رئیس جمهور توانست دستیابی به توافق هسته‌ای را محقق کند.

وی گفت: روحانی در شعارهایش از عقلانیت، صلح و تفاهم گفت اما رقیب متوجه این موارد نبود. شعار عقلانیت، همزیستی با همه دنیا که توسط دکتر روحانی مطرح شد، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و مردم به این شعارها رای دادند چراکه مردم ایران در طول تاریخ ضد خشونت بوده‌اند.

یونسی با بیان اینکه در طول تاریخ ارزش‌های مشترک موجب شده که ملت ایران در جنگ و صلح با یکدیگر متحد باشند٬ تصریح کرد: بسیاری از تحلیلگران سیاسی فکر نمی‌کردند تلاش روحانی منجر به تفاهم بین المللی شود اما مردم نشان دادهند خواهان عقلانیت، اعتدال و صلح هستند.

 

 

کد خبر : ۲۹۷۴۱۰