خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی:

انسجام٬ دوری از تفرقه و ایستادگی در برابر چندصدایی مسائل مهم امروزند

مهمانان ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور در مرقد امام خمینی(ره)، با آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایلنا، مهمانان شرکت کننده پس از اهدای تاج گل، قرائت فاتحه، زیارت‌نامه و سپس زیارت مرقد مطهر حضرت امام(ره)، با یادگار امام دیدار و نماز مغرب و عشا را به امامت وی اقامه کردند.

تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای این آیین ضمن خیر مقدم به حضار اظهار کرد: امروزه دشمنان اتهامات بسیاری را به مسلمانان روا می‌دارند و جهان اسلام مسیر سختی را از لحاظ این اتهامات وارد شده در پیش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: شیعه در طول تاریخ بارها با اتهام‌زنی مظلوم واقع شده و این مورد از ابتدای اسلام و دوران پیامبر اعظم(ص) تاکنون ادامه داشته است.

وی افزود: شیخ صدوق در کتاب امالی روایتی از امام صادق(ع) آورده که در دوران ایشان نیز همانند امروز تهمت‌زنی و اتهامات علیه شیعیان و به ویژه بزرگان شیعه وجود داشته است، بنابراین امروز انتظار اقدامی غیر از این را از منافقان و مخالفان نداریم.

وی دوران حضرت یوسف(ص) و امیرالمومنین(ع) را نمادی از دوران مقابله با اتهام‌زنی علیه شیعیان عنوان کرد و گفت: دو اقدام مهم «روشنگری برای عموم مردم» و «توجیه کارهایی که شیعه را در معرض اتهام قرار می‌دهد» باید در برابر تهمت‌ها صورت گیرد.

سیدحسن خمینی با بیان این‌که جریان‌های وحدت ستیز میان شیعیان به وفور رشد یافته است٬ عنوان کرد: متاسفانه جریان وحدت‌ستیز میان شیعیان به اندازه جریان افراطی اهل سنت خطرناک است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسائل جهان اسلام در اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: اکنون در زمانه‌ای قرار داریم که اگر استفاده درست از این شرایط شود می‌توانیم برای قرن‌ها اسلام ناب محمدی و کلمه اهل بیت(ع) را در جهان جاری سازیم.

تولیت آستان حضرت امام خمینی(ره) همچنین غفلت و اشتباه را موجب دوری از اسلام حقیقی دانست و با بیان این نکته که «باید از این امورات دوری جست» مسئله مهم امروز را انسجام امت و دوری از تفرقه و نیز ایستادگی در برابر چند صدایی خواند.

سیدحسن خمینی موضع روشنگری و دوری از اتهام‌ها را بهترین موضع برای اسلام در دوران کنونی خواند و گفت: رفتار ما در جهان اسلام نیازمند تدبر، تعقل و خردورزی است و باید با تکیه بر این امورات درس‌های موجود در کشورهای اسلامی نظیر بحرین، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و سایر کشورها را بهبود بخشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: لجبازی بچگانه و فرقه‌ای موجود در جامعه اسلامی نمی‌تواند آینده‌ای مناسب برای کشورهای اسلامی رقم زند بنابراین مسلمانان و به ویژه مسئولان کشورهای اسلامی باید به این مورد توجه ویژه کرده و از تفرقه و جدایی میان امت اسلامی بر حذر باشند.

کد خبر : ۲۹۷۲۷۳