خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام آل‌هاشم مطرح کرد؛

نمایش قدرت ایران در آب‌های بین‌المللی با توسعه قلمرو ماموریتی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش با توسعه قلمرو ماموریتی خود امروز از منافع و امنیت ملی ایران حتی در آب‌های دوردست حفاظت و پاسداری می‌کند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به نمایش درآورده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلالمی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان در اردوگاه فرهنگی و نظامی گفت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های مهم حضرت امام خمینی (ره) بود و ایشان ا رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانشجویان دانشکاه های افسری ارتش گفت: امروز ارتش در حفظ و نگهبانی از تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی نقشی بی بدیل دارد و توان رزمی ارتش موجب قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی مناسب در برابر تهدیدات و در برابر هرگونه توطئه ای شده است و دشمنان می دانند اگر تعرضی به این کشور کنند آغازگر جنگ خواهند بود ولی پایان دهنده آن نخواهند بود.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان در اردوگاه فرهنگی و نظامی گفت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های مهم حضرت امام خمینی (ره) بود و ایشان از آغاز نهضت اسلامی به این موضوع توجه خاصی داشت. سخنرانی کوبنده حضرت امام در 4 آبان ماه 1343 علیه لایحه کاپیتالاسیون یکی از مواردی است که نشان می دهد عظمت، شرافت و عزت ارتش از همان روزهای آغازین نهضت مورد توجه معمار کبیر انقلاب قرار داشت.

وی گفت: حضرت امام با صدور فرمان راهبردی روز 29 فروردین ماه سال 58 را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری کرد تا پاسخ مناسبی باشد به وفاداری ارتشیان به ارزش ها و آرمان های انقلاب. از اولین روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کارکنان غیور ارتش برای دفاع از انقلاب و آرمان های ملت مسلمان ایران خود را حاضر و آماده کردند و 3 روز قبل از پیروزی انقلاب در مدرسه معروفی که حضرت امام موقتا در آن حضور داشتند با امام خویش بیعت کردند. این حرکت ارتش کمر رژیم طاغوت را شکست و امید رژیم طاغوت را به یأس تبدیل کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در ماه های اولیه پس از پیروزی انقلاب با حضور گروهک های چپ و با هدف خودمختاری، نا آرامی هایی در منطقه ترکمن صحرا آغاز شد. در آن زمان ارتش به عنوان تنها نیروی سازمان یافته به منطقه اعزام شد و این نا آرامی ها را سرکوب کرد همچنین بلافاصله ارتش در کنترل نا امنی ها در مناطق کردستان و آذربایجان حضور پیدا کرد و در برقراری ثبات و آرامش نقش بسیار ارزنده ای را ایفا کرد. در آن زمان مخالفین ارتش جنگ روانی گسترده ای را علیه ارتش در داخل و خارج راه اندازی کرده و ارتش را یک نیروی ضد مردمی می خواندند و درصدد انحلال ارتش بودند. به دلیل این گونه جوهایی که علیه ارتش ایجاد شده بود شهید سپهبد قرنی رئیس ستاد مشترک ارتش در اوائل فروردین ماه 1358 در استعفا نامه ای به ترفند شوم انحلال ارتش که برخی برای خلع سلاح کردن انقلاب اسلامی دنبال می‌کردند، و به دخالت های بی جا اشاره کرد. ایشان در روز 3 اردیبهشت 1358 توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید که این افتخاری برای ارتش می باشد که اولین شهید ترور در بین نیروهای مسلح و مسئولین نظام این شهید والامقام بود.

وی ادامه داد: جنگ روانی سنگین که به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، ضد انقلاب و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت به بی انضباطی و سستی در ارتش دامن می زد، مشکلات فراوان ارتش موجب شد فرماندهان درخواست ملاقات با حضرت  امام(ره) برای حل این بحران داشته باشند و کسب تکلیف کنند که امام راحل بالاخره با صدور پیامی در تارخ 28 فروردین ماه 1358 خطاب به ملت قهرمان ایران بنای روز ارتش را گذاشتند. که امروز بقای این انقلاب به برکت امام بزرگوار(ره) است. در بخشی از پیام ایشان اینگونه آمده است: روز 4 شنبه 29 فروردین ماه روز ارتش اعلام می شود ارتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازد و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران اعلام بدارد و حضور خود را در راه فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام کنند. همچنین فرمودند اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است ارتش را به این سمت رسما بشناسند و پشتیبانی خود را از ارتش اعلام نمایند اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم گفت: این فرمان مهم که تضمین کننده عزت و احترام ارتش بود، موجب حفظ ارتش و خنثی شدن توطئه های داخلی و خارجی علیه ارتش شد و پس از این پیام تاریخ ساز ارتشیان در عمل ثابت کردند شایستگی حمایت و پشتیبانی امام راحل را داشته و دارند و در این رهگذر حماسه های به یاد ماندنی را خلق کردند. 48 هزار شهید دفاع مقدس و پیوستن ارتش در لحظه پر مخاطر ه انقلاب به دریای خروشان ملت همواره در سینه تاریخ خواهد ماند. مقطعی که امام از آن به عنوان لحظه های شادی بندگان خدا و یأس و ناامیدی ستمگران نامیدند.

وی در ادامه با اشاره به جانفشانی های ارتش در طول انقلاب اسلامی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی درمی یابیم که ارتش و ارتشیان عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ضد استبدادی و استعماری به رهبری امام ابراز داشتند و پاسخ اعتماد معمار کبیر انقلاب اسلامی را نسبت به ارتش به خوبی دادند و در حفظ کشور و نظام، فداکاری و تلاش بسیاری نمودند. درهم شکستن توطئه های گوناگون دشمن به ویژه مقابله با ضد انقلاب و حضور گسترده و چشمگیر در دفاع مقدس و دفاع از مرزهای زمینی و هوایی و دریایی و تلاش در سنگر سازندگی و مجاهدت در عرصه خودکفایی و ارتقای توان دفاعی کشور شاهدی صادق بر این مدعا است امروز نیز ارتش در حفظ و نگهبانی از تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی نقشی بی بدیل دارد توان رزمی ارتش موجب قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی مناسب در برابر تهدیدات و در برابر هرگونه توطئه ای شده است و دشمنان می دانند اگر تعرضی به این کشور کنند آغازگر جنگ خواهند بود ولی پایان دهنده آن نخواهند بود.ارتش با توسعه قلمرو ماموریتی خود امروز از منافع و امنیت ملی ایران حتی در آب‌های دوردست حفاظت و پاسداری می‌کند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به نمایش درآورده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمانی است که محصول اعتماد، اعتقاد و عنایت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) بوده و با طی مسیر رشد و بالندگی به ارتشی کارآمد مقتدر تبدیل شده است تاجایی که مقام معظم رهبری از این ارتش به عنوان کلمه طیبه و ارتش حزب الله نام می برند.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم  خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: شما هم باید افتخار کنید که به چنین ارتشی وارد شده اید و به چنین نظامی خدمت می کنید و این لباس عزت و شرف را پوشیده اید. امروز مردم ارتش را از صمیم دل دوست دارند. من در تششیع جنازه مادر شهید بابایی از مردم شنیدم که حضور مردان و زنان در مراسم تشییع مادر شهید بیش از تشعییع خود شهید بود. بوسه مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صیاد شیرازی سراسر درس است که چرا ایشان اینگونه از شهید صیاد تجلیل می کنند امروز در راس ارتش فرماندهانی وجود دارند که عاشق کشور و عاشق خدمت به مردم هستند شما امیدهای آینده ارتش هستید که باید جای شهید صیادها، شهید بابایی ها، شهید ستاری‌ها شهید اردستانی‌ها و صدها شهید دیگر را پر کنید . چه نام زیبایی برای شما گذاشته‌اند ذخیره‌های امید، شما امیدهای آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  در پایان با اشاره به فعالیت های فرهنگی  صورت گرفته در ارتش گفت: به لطف خدا امروز ارتش ما از لحاظ فرهنگی ارتشی مکتبی است که در راه به ثمر رساندن اهداف و آرمان های امام راحا و مقام معظم رهبری قدم برمی دارد . امسال در مراسم اعتکاف بیش از 12000 نفر از دانشجویان دانشگاه های افسری و کارکنان ارتش حضور داشتند. در مسابقات قرآنی امروز ارتش نه تنها در بین نیروهای مسلح بلکه در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارد. در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 8000 کلاس قرآنی در سطح ارتش برگزار شد که این را باید قدر دانست.

کد خبر : ۲۹۷۰۲۵