خبرگزاری کار ایران

توکلی با اشاره به استضاح آخوندی:

هیات رییسه نمی‌تواند استیضاح ارجاع شده به کمیسیون را پس بگیرد

نماینده مردم تهران در تذکری نسبت به رفتار هیات رییسه در مورد رفتار با استیضاح کنندگان وزیر راه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ احمد توکلی در تذکری آیین نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رئیس صحن علنی امروز تصریح کرد: در مورد استیضاح‌ها که به هیات رئیسه ارجاع می‌شود٬ من‌جمله استیضاح آقای آخوندی؛ اگر چه من با این استیضاح مخالف هستم٬ اما رفتار هیات رئیسه در مورد استیضاح‌کنندگان نیز پسندیده نیست.

وی ادامه داد: امضاهای استیضاح کنندگان وزیر راه و شهرسازی درست است و هم‌اکنون در کمیسیون تخصصی درحال بررسی است٬ اما آقای باهنر نامه‌ای نوشته‌اند و آن را منتفی دانسته‌اند.

توکلی یادآور شد: طبق ماده 273 آیین‌نامه داخلی هیات رئیسه باید استیضاح را بررسی و پس از بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد و هیات رئیسه نمی‌تواند در حالی که استیضاح در کمیسیون در حال بررسی است٬ آن را پس بگیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر احمد توکلی گفت: در استیضاح‌ها موضوع استیضاح باید با ذکر موارد دقیق و معین باشد و هیات رئیسه نیز نگاهش همانند نگاه شما به استیضاح‌ها است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد استیضاح‌ها در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از نمایندگانِ خواستار استیضاح٬ بالای سر هیات رئیسه می‌آیند و خواستار اعلام وصول هیات رئیسه در همان لحظه می‌شوند که این اقدام درست نیست و هیات رئیسه باید موارد استیضاح را بررسی کند و پس از بررسی آن را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد.

 

کد خبر : ۲۹۶۲۲۹