خبرگزاری کار ایران

صالحی روز خبرنگار را تبریک گفت

رییس سازمان انرژی اتمی با صدرو پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

بسم ا.. الرحمن الرحیم

در دوره­های گذشته، حکمرانان و سلاطین جبّار دریافته بودند که بهترین دستاویز برای تحکیم پایه­های قدرت نامشروع آنان، ممانعت از گردش آزاد اطلاعات و انحصار آن در حلقۀ بسته­ای از نخبگان و فرادستان سیاسی و اجتماعی بوده است. در این دوره ­ها در جای جای این کُرۀ خاکی، ساز و کاری در ساختار قدرت تعبیه شد که توده‌های مردم را به ناظران بی­اختیار بازی قدرت و محکومان بازی تقدیر، تبدیل نمود.

امّـا این سرنوشت محتوم و نهایی نوع بشر در عرصۀ حیات جمعی نبوده است چرا که به همّت پیشگامان و پیشقراولانِ جنبش آزادی و آزادگی، سربازانی پای به میدان نهادند که با سلاح قلم به نبرد با اهریمن خودکامگی پرداخته و نقش‌های بی­بدیل از خود بر صفحۀ روزگار به یادگار نهادند.

درحقیقت بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه با جانفشانی و ایثارگری بی­بدیل خود، سدّی انسانی در برابر چیرگی اهریمن خودکامگی برافراشتند و از رهگذر همّت و حمیّت خویش به یکی از ارکان استوار حیات بشری در عصر کنونی مبدّل شدند.

اکنون بسیاری از نیکخواهانِ نوع بشر امیدوارند که اصحاب رسانه و خبر در سایۀ تجارب و اندوخته­های ارزشمند خود و با تأکید روزافزون بر اهمیّت و جایگاه رفیع اخلاق، بیش از پیش در تأمین مصالح جمعی انسان‌ها و جلوگیری از بروز انحرافات توفیق یابند.

اینجانب نیز ضمن عرض تبریک و شادباش به­ مناسبت روز خبرنگار از درگاه احدیّت مسألت می­نمایم تا به فضل و کرم خویش این عزیزان را در انجام وظیفۀ خطیر خود یاری رساند. باشد تا در آینده­ای نه چندان دور شاهد پیروزی نهایی جبهۀ خیرخواهان و نیک­ اندیشان بر اهریمن فساد و تباهی بر پهنۀ گیتی باشیم.  

علی اکبـر صـالحـی

معـاون رییس­ جمهـور و

رییس سازمان انرژی اتمی ایران

کد خبر : ۲۹۶۱۶۱