خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در لبنان:

ریشه‌های تروریسم تکفیری در تروریسم صهیونیستی نهفته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با میشل سلیمان رئیس جمهور سابق این کشور ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، میشل سلیمان در این ملاقات ضمن تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به توافق هسته‌ای اظهار داشت: همواره در ملاقات های خود با شخصیت های سیاسی جهان، تاکید کرده ام که جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات دینی و مذهبی خود، به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: دانش هسته ای قدرتی بازدارنده است اما سلاح هسته ای در جهان کنونی کاربردی نداشته و فایده ای ندارد. حتی دارندگان سلاح های هسته ای جرائت استفاده از آن را ندارند.

رئیس جمهور سابق لبنان با اشاره به مشکلات منطقه و لبنان ابرازامیدواری کرد این توافق تاثیر مثبتی بر منطقه داشته باشد و اظهار داشت: باید از این توافق در راستای حل مشکلات منطقه بهره‌برداری نمود.

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح مفاد توافقنامه هسته ای کشورمان با مجموعه کشورهای 5+1 اظهار داشت: توافق هسته ای نتیجه پایداری و ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل زیاده خواهی های جبهه استکبار بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز منطقه با خطر تروریسم تکفیری و صهیونیستی مواجه است که به دنبال تشدید بحران و تخریب زیرساخت‌های کشورهای منطقه است گفت: ما معتقدیم ریشه های تروریسم تکفیری در تروریسم صهیونیستی نهفته است.

کد خبر : ۲۹۵۸۸۲