خبرگزاری کار ایران

غریبانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

انتظار همه این بود جلسه خانه احزاب با تنش برگزار شود

رییس مجمع عمومی خانه احزاب تصریح کرد: انتظار همه این بود که جلسه انتخابات احزاب با تنش همراه باشد اما با اداره جمع٬ فضا اینگونه نشد.

علی‌محمد غریبانی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬  با تبریک روز خبرنگار در تشریح جلسه انتخابات خانه احزاب که روز گذشته انجام شد٬ تصریح کرد: انتظار همه این بود که این جلسه با تنش و اختلاف نظر شدید همراه باشد و تا برگزاری مجمع عادی همه نگران بروز این مشکلات بودیم اما بعد از انتخابات مجمع، هیات رئیسه عادی انتخاب شدند و فضا به گونه ای اداره شد که هیچگونه تنش و اختلاف نظری وجود نداشت.

رئیس‌ مجمع عمومی خانه احزاب ادامه داد: براساس تصمیمات هیات رئیسه راه صحیحی انتخاب کردیم که سه جریان اصولگرا،‌ اصلاح‌طلب و مستقل در همان محدوده سالن در سه قسمت جمع شدند و نظراتشان را در مورد چگونگی انتخاب به ما منتقل شد و چون برنامه کاری همه گروه‌ها به هم نزدیک بود خواسته‌های یکدیگر را قبول کردیم و انتخابات انجام شد.

رئیس خانه احزاب تصریح کرد: البته ابتدا گروه‌ها می‌خواستند انتخاب داخلی آنها انجام شود که ما این کار را نکردیم چون مجمع عمومی وظیفه داشت انتخاب شورای مرکزی و بازرسان را انجام دهد که این مشارکت بعد از به‌حدنصاب رسیدن رای‌گیری شد و به صورت مستقیم انجام و به همه اعلام شد و نتیجه طوری شد که 7 گروه اصلاح‌طلب، 7 گروه اصولگرا و 7 گروه مستقل انتخابات داخلیشان را انجام دادند و در نتیجه 21 نفر از اعضای اصلی شورای مرکزی، 9 نفر علی‌البدل، ‌3 نفر بازرس اصلی و 3 بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

غریبانی در پایان و در پاسخ به این سوال که از جلسه قبل که برخی اعضا قصد داشتند رای ندهد و جلسه را ترک کنند تا جلسه اخیر چه اتفاقی افتاد که انتخابات بدون تنش انجام شد٬ گفت: اگر دوستان احساس کنند که نظراتشان قبول می‌شود و به هم احترام می‌گذاریم مشکلی پیش نمی‌آید. ما هم می‌خواستیم همه همراه و همدل باشیم٬ البته در هیات رئیسه موظف بودیم که در تعادل حرکت و دقت کنیم بی‌طرف برنامه‌ریزی و ایفای نقش شود٬ لذا فضای مناسبی به‌وجود آمد که همه جریان‌ها همراهی کردند.

خاطرنشان می‌شود در جلسه روز گذشته خانه احزاب٬ علی محمد غریبانی با اکثریت آرا به عنوان رئیس‌ مجمع عمومی خانه احزاب انتخاب شد.

کد خبر : ۲۹۵۷۶۶