خبرگزاری کار ایران

مقیمی در مشهد:

کاندیداها در مورد هزینه‌های انتخاباتی شفاف‌سازی کنند/ برای کاهش هزینه کار سیاسی تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۲۶۴

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت اظهار نظر تمام گروها و اقشار را در جامعه می‌خواهد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین مقیمی امشب در همایش دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در هتل جم مشهد اظهار کرد: پس از توفیق تیم مذاکره کننده هسته‌ای و رسیدن به نتیجه پس از 22 ماه مذاکره و کار سخت باید توجه به مسائل داخلی بیشتر شود که در این راستا رویکرد فعلی همان شعار‌های انتخاباتی دکتر روحانی در سال 92 است.

وی افزود: تلاش برای افزایش همبستگی ملی، افزایش امید و کاهش یاس و نا امیدی درجامعه، گشایش در فضای سیاسی، افزایش مشارکت احزاب و سمنها تدوین حقوق شهروندی، افزایش اختیارات و مشارکت اقوام و گروهای مختلف جامعه از اقدامات و اهداف دولت است.

مقیمی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به معضلات اجتماعی و طرح تحول نظام سلامت دارد گفت: اینکه می‌گویند دولت به مسائل خارجی بیشتر توجه دارد، اشتباه است اما دولت تیمی را مسئول سیاست خارجی کرده که تمامی ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فنی را در مسائل مختلف مورد توجه نظام جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیرکشور تاکید کرد: دولت هیچ‌گاه از مسائل داخلی غافل نبوده است و کاهش تورم از 43 درصد به 15 درصد بیانگر این امر است. همچنین کاهش نرخ بیکاری و اجرای تحول نظام سلامت از عواملی است که نشان می‌دهد دولت مسائل داخلی را به دقت بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی وعده دولتی داده بود که همه گروها و تفکرها در آن حضور داشته باشند که هم اکنون از تمامی گروهای اصلاح طلب و اصولگرای معتدل در دولت حضور دارند.

مقیمی با بیان اینکه در این دولت دیگر دعواهای بین قوا در کشور تکرار نشده، بیان کرد: ایجاد تعامل سازنده با سایر قوا در دستور کار بوده که به طور مثال درحال حاظر رابطه خوبی با مجلس وجود دارد و هیچ محدودیتی برای نمایندگان در ارتباط با طرح سوال وجود ندارد و به طور کامل ارتباط منطقی بین قوای سه گانه وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: رفع رکود از محیطهای آموزشی و ایجاد کرسیهای آزاد اندیشی کاملا نسبت به گذشته مشهود است اگرچه هنوز راه زیادی در پیش است اما به صورت جدی بر این امر تمرکز داریم.

وی با اشاره به اینکه احزاب و گروها فعال در جامعه هستند اما تلاش می‌کنیم که فعال تر باشند، خاطرنشان کرد: کار سیاسی در گذشته در کشور ما هزینه داشت اما برای کاهش هزینه‌های آن تلاش می‌کنیم زیرا این موضوع هدف و تکلیف ما است.

 مقیمی تاکید کرد: ما از برگزاری جلسات سخنرانی در تمام نقاط کشور حمایت می‌کنیم و با عده‌ای که می‌خواهند این جلسات را برهم بزنند برخورد خواهیم کرد زیرا دولت می‌خواهد تمام اقشار نظرات خود را در جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه خانه احزاب در این هفته با تشکیل شورای مرکزی افتتاح خواهد شد، گفت: تمام تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در کشور است، ستادهای انتخاباتی احکامشان صادر شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند و طبق زمان بندی همه کار‌ها در حال انجام است.

مقیمی خبرداد: انتخابات ماشینی در یک سوم از حوزه های انتخابی در صورت آمادگی امکانات و تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: درحال حاظر تمام احزاب آمادگی حضور در انتخابات را اعلام کرده‌اند و حزب رسمی در کشور وجود ندارد که آماده حضور در انتخابات نباشد.

وی با بیان اینکه به وسیله این اتخابات امیدواریم شور و نشاط اجتماعی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: به همه همکارانم در دولت تذکر می‌دهم به بی‌طرفی خود در انتخابات توجه کنند و تمام مسئولین دولتی شهرداری‌ها، نظامی و انتظامی نباید از امکانات خود در راستای اهداف شخصی و گروهی استفاده کنند تا در بین مردم شبههای ایجاد نشود.

مقیمی خاطرنشان کرد: برای این انتخابات لایحه‌ای دوفوریتی تقدیم مجلس شده که در راستای آن باید کاندید‌های انتخابات درخصوص هزینه‌های خود و تامین منابع مالی شفاف سازی کنند که در راستای آن مبالغ مشخصی برای هر حوزه انتخابی باید هزینه شود و محل تامین منابع مشخص باشد.

وی تاکید کرد: در کشور ما مشکل قانون وجود ندارد بلکه مشکل اصلی ما مشکل برخورد با متخلفین است و اگر قانون به موقع و بدون هیچ کم و کاستی اجرایی شود قطعا مشکلاتی مانند اختلاس‌ و قانون شکنیهای دیگر رخ نمی‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز