خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

اکثریت جامعه از برجام رضایت دارند

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج افکار سنجی‌ها گفت: اکثریت جامعه نسبت به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5) ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.

به گزارش ایلنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، سید عباس عراقچی در نشست روز دوشنبه با پژوهشگران دانشگاهی و تحلیل‌گران رسانه‌ای، ضمن بررسی نتایج برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، به سوالاتی در مورد نظام بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نحوه تصویب توافق برجام، راکتور آب سنگین و رسیدگی به اختلافات با گروه 1+5 پاسخ داد.

در این نشست عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به اهداف وزارت امور خارجه در اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع نسبت به شکل‌گیری توافق وین، اظهار داشت: ما وظیفه خود می‌دانیم که در چهارچوب احترام به افکار عمومی و نخبگان، چگونگی شکل‌گیری توافق وین را تشریح نماییم.

وی با اشاره به بلوغ و رشد سیاسی و نیل به منافع ملی در شرایط فعلی کشور به عنوان اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران، در ادامه به برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با مدیران و سردبیران رسانه‌ها، تشکل‌های مردمی، محافل دانشگاهی و طیف‌های مختلف مردم اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم شفافیت‌های لازم را قبل از مرحله تصویب توافق برجام به عمل آوریم، زیرا برای تمامی نگاه‌ها و نگرش‌های موجود در طیف‌های مختلف جامعه احترام قائل هستیم.

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای، ارزیابی علمی دیدگاه‌های مختلف نسبت به برجام را مهم دانست و خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم آثار و پیامدهای برجام را از زوایای مختلف بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی نیز بررسی کنیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تبیین آثار مقاومت شجاعانه مردم ایران، در ادامه افزود: مقاومت دلیرانه مردم در برابر تحریم‌ها و تسلیم‌ناپذیری در برابر مشکلات، موجب شد تا قدرت‌های بزرگ خواسته ایران را در مذاکرات منطقی و هدفمند بپذیرند.

عراقچی با اشاره به چشم‌انداز آینده توافق و فرصت‌های نهفته در جوهره برجام گفت: با حفظ هوشیاری، مدیریت صحیح و مراقبت ویژه، می‌توان منافع سیاسی و اقتصادی بیشتری را برای کشور فراهم ساخت.

معاون بین‌الملل و حقوقی وزارت امور خارجه، با اشاره به اهمیت دستیابی به یک توافق و گفتمان ملی در موضوع هسته‌ای و ایجاد فضای همدلی و برنامه‌ریزی سنجیده اظهار داشت: نگاه معقول، مسئولانه و منصفانه به آثار واقعی برجام، می‌تواند منافع ملی و دیدگاه‌های آرمانی مردم کشورمان را تامین سازد و میزان فایده و هزینه این توافق را در راستای خواسته‌های حداکثری مردم سوق دهد.

کد خبر : ۲۹۵۰۲۹