خبرگزاری کار ایران

در نشست سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد:

توضیح‌ اژه‌ای در مورد شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری

سخنگوی دستگاه قضا در مورد شکایت رییس جمهور سابق از اسحاق جهانگیری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای  با اشاره به شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری گفت:‌ قطعا هر کسی شکایت کند٬ ثبت می‌شود. این شکایت نیز ثبت شده و در دادسرا به شعبه بازپرسی ارجاع شده و در مراحل کارهای دادسرایی است.

وی افزود: یکی از اقدام‌های این مرحله آن است که از شاکی مستندات را می‌خواهند و از طرف مورد شکایت هم می‌خواهند که از خود دفاع کند. بنابراین باید این مرحله طی شود٬ این پرونده فعلا جاری است٬ اما در مورد موارد اتهامی از بیان جزئیات معذور هستم.

روند رسیدگی به شکایت‌ها در مورد احمدی‌نژاد ربطی به شکایت او از جهانگیری ندارد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری اعلام کرد: البته ما این مسئله را بارها توضیح داده‌ایم. گاهی وقت‌ها ما با یک موضوع ساده و بسیط رو به رویم و گاهی مسائلی پیچیده و بغرنج و باید دقت کنیم کسی که می‌گوید رسیدگی به این پرونده زمان زیادی برده است٬ بنا به چه معیاری این صحبت را مطرح کرده است؟

وی افزود: موضوع رسیدگی به این شکایت از مسائل پیچیده است که نیاز به زمان بیشتری دارد و من معتقدم با  وجود‌ آنکه در هر پرونده‌ای راه‌های بسیاری برای کوتاه کردن زمان رسیدگی به آن پرونده وجود دارد٬ اما اینکه گفته می‌شود طولانی‌شدن زمان رسیدگی به پرونده شکایت‌ها از آقای احمدی‌نژاد منجر به شکایت ایشان از ‌آقای جهانگیری گردیده صحت ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری اعلام کرد: اگر همه ما ملزم به قانون باشیم هم به نفع کشور است و هم به نفع خودمان  ما باید دقت کنیم وقتی مساله‌ای را مدعی می‌شویم٬ هم نزد ملت هم نزد قانون و هم نزد پروردگار مسئولیم.

کد خبر : ۲۹۴۹۴۰