خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

استعلام‌ اسامی ۱۷۰ کاندیدای مورد ادعای رحیمی به مجلس داده نمی‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در مورد استعلام مجلس از این قوه در مورد اعلام اسامی ۱۷۰ کاندیدای مجلس هشتم گفت: استعلام داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون اصل۹۰ اعلام کرده که هنوز پاسخ استعلام اسامی‌ که رحیمی به عنوان کاندیداهای مجلس هشتم دریافت‌ کننده پول اعلام کرده بود٬ به‌دست ما نرسیده و اینکه قوه قضاییه چه زمانی پاسخ این استعلام‌ها را خواهد داد٬ گفت:‌ هیچ‌وقت٬ نحوه هزینه‌کرد پول در رابطه با انتخابات‌های مختلف باید ساماندهی شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: آقای رحیمی در رابطه با پول‌هایی که مطرح می‌شود از طرف دادگاه محکومیتی دریافت نکرده و ما در مورد اسامی که اعلام شد٬ هیچ‌گاه استعلامی نخواهیم داد.

 معاون اول قوه قضاییه، ادامه داد: البته سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام تدوین شده و ان‌شاءالله به‌زودی ابلاغ می‌شود. در حال‌حاضر موضوعی که همه قبول دارند٬ این است که باید تبلیغات انتخاباتی را ساماندهی کنیم. مشخص است پولی که هر نامزدی در این رابطه خرج می‌کند٬ پول خود او نیست.

وی ادامه داد: آقای رحیمی در رابطه با پول‌هایی که مطرح می‌شود٬ از طرف دادگاه محکومیتی دریافت نکرده و ما در مورد اسامی که اعلام شد هیچ‌گاه استعلامی نخواهیم داد٬ چراکه اگر جرمی احراز شود دادگاه به آن رسیدگی می‌کند.

کد خبر : ۲۹۴۹۳۸