خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در ارومیه مطرح کرد؛

برنامه دولت برای واگذاری برخی اختیارات به مدیران استان‌ها

معاون حقوقی رییس‌جمهور بر نقش مدیران در اصلاح نظام اداری، رفع فساد و توسعه اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: دولت یازدهم و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برنامه‌هایی برای واگذاری اختیارات لازم به مدیران استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دارد.

به گزارش ایلنا، الهام امین‌زاده امروز (شنبه) در جلسه شورای معاونین استانداری آذربایجان غربی، ضرورت شناسایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های حقوقی این استان را در تصمیم‌گیری‌ها و مشکلات حقوقی مورد اشاره قرار داد و گفت: با تشکیل اتاق فکر استان‌ها شامل اساتید حقوق و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، بسیاری از این مشکلات قابل حل است.

معاون حقوقی رییس‌ جمهور تنقیح قوانین و حل اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی را از فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری برشمرد و گفت: باید اقتدار و استقلال معاونت‌های حقوقی در سراسر کشور حفظ شود تا بتوانیم اهداف خود را به خوبی دنبال نماییم و معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در طول ۲۴ ماه گذشته تلاش نمود در همین راستا سازمان حقوقی دولت را تشکیل دهد.

امین‌زاده افزود: در روز حقوقی که برای هر استان تعریف کرده‌ایم قرار است که مشکلات ایجاد شده در هر استان طی سال‌های گذشته با حضور تیم حقوقی شناسایی شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معاون حقوقی رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل بالای استان به لحاظ منابع طبیعی و اجتماعی و همچنین وجود رودخانه‌های پرآب فراوان در این استان گفت: متأسفانه یکی از معضلات استان‌ها فروش یا برداشت از بستر رودخانه‌هاست که این امر منجر به عوض شدن مسیر رودخانه‌ها می‌گردد و با مصون نگه داشتن بستر رودخانه‌ها بسیاری از مشکلات از جمله جاری شدن سیلاب‌ها حل خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۴۲۹۴