خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در دیدار نماینده ولی‌فقیه در ارومیه مطرح کرد:

ایجاد حرکت واحد و نظم حقوقی در کشور برای کارآمدی نظام

معاون حقوقی رییس‌ جمهور در دیدار نماینده ولی‌فقیه در ارومیه هدف از سفرهای استانی معاونت حقوقی را حل مشکلات حقوقی بمنظور جلوگیری از سوءاستفاده از بیت‌المال و فساد در کشور دانست.

به گزارش ایلنا، الهام امین زاده در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی که روز شنبه انجام شد، گفت: تلاش داریم با سفر به استان‌های کشور یک حرکت واحد حقوقی را بوجود آوریم تا این امر منجر به کارآمدی بیشتر نظام شده و همچنین شاهد یک نظم حقوقی در کشور باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های روحانیون در سطح کشور برای بالا بردن ارزش مسایل حقوقی و جایگاه قوانین در کشور، گفت: مفاهیم حقوقی در بین مردم ناشناخته مانده و اگر قوانین موجود با بیان شیوا ائمه جمعه منتقل شود، قطعاً در نهاد مردم جایگزین شده و یک جامعه حقوق‌مدار خواهیم داشت.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری در این دیدار که با حضور استاندار آذربایجان شرقی انجام شد، مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این معاونت را طی دو سال گذشته تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نیز در این دیدار گفت: مایه خوشحالی است که مسایل حقوقی از طرف رییس‌ جمهوری و دولت پیگیری می‌شود، چرا که اکثر مردم و حتی متخصصین در کشور با مباحث حقوقی آشنایی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه بزرگترین سوء استفاده‌ها از عدم آشنایی مردم با مسایل حقوقی ایجاد می‌شود، بر آمادگی طرح مباحث حقوقی از تریبون نماز جمعه و دیگر مناسک مذهبی در این استان تأکید کرد و گفت: ان‌شاء الله این امر کمک به اصلاح امور در کشور نماید.

کد خبر : ۲۹۴۲۹۲